Запис Детальніше

Реалізація соціокультурної лінії навчання у процесі літературного читання учнів шкіл національних меншин (методичний аспект)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707225/
http://naukajournal.org/index.php/Paradigm/article/view/742
 
Title Реалізація соціокультурної лінії навчання у процесі літературного читання учнів шкіл національних меншин (методичний аспект)
Implementation of socio-cultural line of learning during literary readings of pupils of national minority schools (methodical aspect)
 
Creator Кудикіна, Надія Василівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Публікацію присвячено висвітленню недостатньо дослідженого аспекту методичного супроводу реалізації соціокультурної лінії навчання у процесі літературного читання учнів п’ятого класу шкіл національних меншин. Метою статті є висвітлення сучасного бачення методичного супроводу реалізації соціокультурної лінії навчання у процесі літературного читання учнів шкіл національних меншин. Розглядаються наукові підходи до розроблення відповідної методики, характеризується її бінарна модель та в контексті моделі поглиблено висвітлюється суб’єктно-суб’єктний підхід як такий, реалізація якого оптимально забезпечує формування соціально-культурної компетентності учнів досліджуваних шкіл.
The post is dedicated to highlighting not enough studied aspect of methodical support of the implementation of socio-cultural line of learning of readings fifthgrade pupils of national minorities' schools. The goal of the article is to highlight the contemporary vision of methodical support of the implementation of sociocultural learning in literary readings of national minorities schools’ pupils. Considered the scientific approaches to developing an appropriate methodic, characterized its binary model and in the context of model highlights the depth of subject-subjective approach as such the implementation of which ensures the optimum forming of socio-cultural competence of surveyed schools’ students.
 
Publisher ТК Меганом
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707225/1/899.pdf
- Кудикіна, Надія Василівна (2016) Implementation of socio-cultural line of learning during literary readings of pupils of national minority schools (methodical aspect) Парадигма пізнання: гуманітарні питання, 2 (13). pp. 137-150. ISSN 2520-7474