Типова навчальна програма з мови іврит для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713374/
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli |
|
Title |
Типова навчальна програма з мови іврит для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти
A typical Hebrew language course for 1-2 classes of general secondary education Типовая учебная программа по языку иврит для 1-2 классов учреждений общего среднего образования |
|
Creator |
Бакуліна, Наталія Валеріївна
Фалеса, Іванна Юріївна |
|
Subject |
37 Education
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education 8 Language. Linguistics. Literature 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Типова навчальна програма з мови іврит для закладів загальної середньої освіти розроблена відповідно до Закону України «Про освіту» (2017), Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 та затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 21 березня 2018 року № 268. Вона є складовою типової освітньої програми та базується на відповідних ключових Європейських компетентностях. У програмі визначено мету за завдання початкового курсу вивчення мови іврит у закладах загальної середньої освіти, принципи та методичні засади добору змісту навчального матеріалу, виділено такі змістові лінії навчальної програми як «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища». Змістові лінії реалізуються через такі інтегровані курси: у 1 класі - «Практичний усний курс» (І семестр); «Навчання грамоти» (ІІ семестр); у 2 класі – інтегрований курс «Навчання грамоти». Також у програмі визначено загальні очікувані результати І циклу навчання, орієнтовні параметри навчально-пізнавальних досягнень учнів, конкретні очікувані результати та зміст І циклу навчання відповідно до класу, змістовим лініям і видам мовленнєвої діяльності. A typical Hebrew educational program for institutions of general secondary education is developed in accordance with the Law of Ukraine "On Education" (2017), the State Standard of Elementary Education, approved by the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of February 21, 2018, No. 87 and approved by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine March 21, 2018, No. 268. It is part of a typical educational program and is based on relevant key European competencies. The program defines the goal of setting up the initial course of studying the Hebrew language in institutions of general secondary education, the principles and methodological principles for selecting the content of the educational material, the following content lines of the curriculum as "Interact Oral", "Read", "Interact In Writing", "Explore the Media" "," Explore the language phenomena ". Content lines are implemented through the following integrated courses: in class 1 - "Practical oral course" (1st semester); "Diploma training" (II semester); in the 2nd form - the integrated course "Study of the Letters". Also, the program defines the general expected results of the I cycle of education, the indicative parameters of the students' learning and cognitive achievements, and the concrete expected results and content of the I cycle of education in accordance with the class, content lines and types of speech activity. Типовая учебная программа по языку иврит для учреждений общего среднего образования разработана в соответствии с Законом Украины «Об образовании» (2017), Государственным стандартом начального образования, утвержденного постановлением Кабинета Министров Украины от 21 февраля 2018 № 87 и утверждена Приказом Министерства образования и науки Украины от 21 марта 2018 № 268. Она является составляющей типовой образовательной программы и базируется на соответствующих ключевых европейских компетентностях. В программе определены цели и задачи начального курса изучения языка иврит в учреждениях общего среднего образования, принципы и методические основы отбора содержания учебного материала, выделены следующие содержательные линии учебной программы, такие как «Взаимодействуем устно», «Читаем», «Взаимодействуем письменно», «Исследуем медиа», «Исследуем языковые явления». Содержательные линии реализуются через такие интегрированные курсы: в 1 классе - «Практический устный курс» (I семестр) «Обучение грамоте» (II семестр); во 2 классе - интегрированный курс «Обучение грамоте». Также в программе определены общие ожидаемые результаты І цикла обучения, ориентировочные параметры учебно-познавательных достижений учащихся, конкретные ожидаемые результаты и содержание І цикла обучения в соответствии с классом, содержательным линиям и видам речевой деятельности. |
|
Publisher |
Міністерство освіти і науки України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713374/1/18tipova-navchalna-programa-z-movi-ivrit.pdf
- Бакуліна, Наталія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8970-2660 <http://orcid.org/0000-0002-8970-2660>) and Фалеса, Іванна Юріївна (2018) A typical Hebrew language course for 1-2 classes of general secondary education [Teaching Resource] |
|