Проблема обдарованості в теорії і практиці вітчизняної педагогіки в першій половині ХХ століття
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712667/
http://biblos.iod.gov.ua/docview.php?doc_id=2600 |
|
Title |
Проблема обдарованості в теорії і практиці вітчизняної педагогіки в першій половині ХХ століття
The problem of obdanovanost in the theory of practical studies pedagogical in the first half of the XX century Проблема образования в теории и практике в педагогической практике в первой половине ХХ века |
|
Creator |
Мельник, Марина Юріївна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Статья посвящена проблеме изучения одаренности отечественными исследователями в первой половине ХХ столетия. Охарактеризованы основные направления образовательной политики в области обучения одаренных детей. Освещены подходы, на которых основывалось воспитания одаренных детей.
Article is devoted to the problem of research of giftedness by domestic researchers in first half of XX century. Basic trends of educational policy in gifted children teaching are characterized. Approaches, on which education of gifted children was based, are shown. Статтю присвячено проблемі вивчення обдарованості вітчизняними дослідниками в першій половиніХХ століття. Охарактеризовано основні напрямки освітньої політики в галузі навчання обдарованих дітей. Висвітлено підходи, на яких грунтувалося виховання обдарованих дітей. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712667/1/04.pdf
- Мельник, Марина Юріївна (orcid.org/0000-0001-6581-5129 <http://orcid.org/0000-0001-6581-5129>) (2017) The problem of obdanovanost in the theory of practical studies pedagogical in the first half of the XX century Education and Development of Gifted personality, 1 (56). pp. 10-13. ISSN 2309 ‑3935 |
|