Реалізація соціокультурного складника у змісті підручників з літературного читання для 5 класу шкіл з мовами навчання національних меншин
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713327/
|
|
Title |
Реалізація соціокультурного складника у змісті підручників з літературного читання для 5 класу шкіл з мовами навчання національних меншин
Socio-cultural component of the content of textbooks on literary reading. Grade 5 for schools with languages of instruction of national minorities Реализация социокультурной складовой в содержании учебников литератрного чтения для 5 классов с языком обучения национальных меншин |
|
Creator |
Богданець-Білоскаленко, Наталія
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education 82 Literature |
|
Description |
У статті розкрито соціокультурну лінію змісту освіти та необхідність її втілення в підручниках з літературного читання для шкіл національних меншин. Особливої уваги в цьому аспекті заслуговують твори української художньої літератури.
The article reveals the socio-cultural line of the content of education and the necessity of its implementation in textbooks on literary reading for schools of national minorities. Particular attention in this aspect deserves works of Ukrainian fiction. В статье представлена социокультурная линия в составляющей образования та обобщена необходимость ее внедрения в учебники по литературе для школ национальных меньшинств. особенное внимание уделено произведениям художественной литературы. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713327/1/Bogdanets_.pdf
- Богданець-Білоскаленко, Наталія (orcid.org/0000-0001-6793-8018 <http://orcid.org/0000-0001-6793-8018>) (2018) Socio-cultural component of the content of textbooks on literary reading. Grade 5 for schools with languages of instruction of national minorities Українська мова і література в школах України, 11. pp. 7-9. |
|