Запис Детальніше

Чарівні віконця в світ читання : Програма елективного (факультативного) інтегрованого курсу читання із єврейської та зарубіжної літератури у 1 – 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів із вивченням івриту та традицій єврейського народу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713418/
http://jecu.org.ua/sites/default/files/files/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20%D0%A7%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D0%B2%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%20%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%201-4%20%D0%BA%D0%BB_%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%80%D1%83%D1%81_%D1%8F%D0%B7_%20%D0%97%20%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%84%D0%BE%D0%BC.pdf
 
Title Чарівні віконця в світ читання : Програма елективного (факультативного) інтегрованого курсу читання із єврейської та зарубіжної літератури у 1 – 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів із вивченням івриту та традицій єврейського народу
Magic windows in the world of reading: The program of elective (optional) integrated reading course in Jewish and foreign literature in grades 1 to 4 of comprehensive schools for the study of Hebrew and traditions of the Jewish people.
Волшебные окошки в мир чтения: Программа элективного (факультативного) интегрированного курса чтения по еврейской и зарубежной литературе в 1 - 4 классах общеобразовательных учебных заведений с изучением иврита и традиций еврейского народа
 
Creator Бакуліна, Наталія Валеріївна
Халабаджах, Інна Михайлівна
Азман, Ханна Григорівна
Макарова, Інна Іванівна
Миронова, Олена Петрівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
8 Language. Linguistics. Literature
82 Literature
 
Description Програма розрахована на опанування молодшими школярами елективного (факультативного) інтегрованого курсу читання з єврейської та зарубіжної літератури, що може впроваджуватися у навчальний процес як курс з числа обов’язково-вибіркових дисциплін за рахунок варіативної складової частини навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів із єврейським етнонаціональним компонентом і/або з вивченням мови іврит. Зміст програми розраховано на 35 годин у 1 класі та 70 годин у 2-4 класах впродовж навчального року.
Розроблена навчальна програма відповідає чинному Державному стандарту початкової загальної освіти, програмі з літературного читання для початкової школи та сприяє реалізації мовно-культурної політики у галузі освіти національних меншин України.
Особливість розробленого курсу полягає в інтеграції класного, позакласного та сімейного читання на матеріалі творів української, єврейської та зарубіжної літератур.
У пояснювальній записці чітко сформульовано мету й завдання курсу за вибором, окреслено його специфіку та коло предметних і надпредметних компетентностей, якими мають оволодіти учні у практиці навчання.
Матеріал програми розташовано за концентричним принципом та відповідно до вікових і психолого-педагогічних особливостей учнів молодшого шкільного віку, що відображено у доступності тематики, жанрової палітри на світових зразках єврейської та зарубіжної літератури, створеної національними мовами та у перекладах.
Для кожного класу детально розроблено зміст навчального матеріалу та вимоги до рівня навчальних досягнень учнів. Структура змісту для кожного класу включає такі розділи: коло читання, формування і розвиток навички читання, літературознавча пропедевтика, мовленнєва і творча діяльність.
Позитивними рисами програми є широке представлення жанрово-видових особливостей навчального матеріалу та розмаїття авторів – представників різних історичних періодів і літературних напрямків, відповідність змісту дібраних творів віковим і психологічним особливостям учнів. Представлені у програмі твори для вивчення дають уявлення про багатогранність єврейської та зарубіжної літератури, створеної мовами іврит, ідиш, українською, російською, англійською та відповідно перекладами російською/українською мовами, репрезентують приклади давньої та сучасної дитячої літератури.
Характерна особливість змісту курсу «Чарівні віконця у світ читання» – інтеграція існуючого програмного матеріалу із української та зарубіжної літератури з творами єврейської літератури – перлинами світової національної літератури, що відображають тісний зв’язок українського і єврейського народів і народів світу. У програмі широко представлені твори єврейських поетів і письменників, які народилися та творили в Україні: Шолом-Алейхема, Хаїма Нахмана Бялика, Левіна Кіпніса, Льва Квітко, Овсєя Дріза, Мір’ям Ялан-Штекеліс; ізраїльських авторів: Тови Гершковича, Леа Гольдберг, Двори Омер, Рівки Еліцур. Включено до програми обрані твори письменників-класиків єврейської літератури Іцхака Башевіса-Зінгера, Шмуеля Йосефа Агнона, висловлювання з Агади, Тори, єврейські казки, притчі, повчання, легенди, науково-популярні статті про Ізраіль і Україну, оповідання та вірші про єврейські національні традиції та календарні свята.
Включення до змісту програми цього навчального матеріалу сприяє реалізації соціокультурної компетентності, збагаченню світогляду учнів – громадян полікультурної української держави.
Програма чітко структурована, спирається на науково виважені принципи, є актуальною та перспективною.
Програму схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України, лист МОНУ від 20.03.2017 №2.1/12-Г-119.
The program is designed for the younger students to take an elective (optional) integrated course in reading from Jewish and foreign literature, which can be introduced into the educational process as a course of compulsory and selective disciplines at the expense of a variant component of the curriculum of general education institutions with a Jewish ethnic component and / or studying Hebrew. The program content is designed for 35 hours in 1 class and 70 hours in grades 2-4 during the academic year.
The developed curriculum corresponds to the current State standard of elementary general education, the literary reading program for primary school and promotes the implementation of language and cultural policy in the field of education of national minorities in Ukraine.
The peculiarity of the developed course is the integration of class, extracurricular and family reading on the material of works of Ukrainian, Jewish and foreign literature.
The explanatory note clearly sets out the purpose and objectives of the course of choice, outlines its specificity and the range of substantive and subjective competencies that students must learn in the practice of learning.
The material of the program is based on the concentric principle and in accordance with the age and psychological and pedagogical characteristics of pupils of junior school age, which is reflected in the accessibility of themes, genre palette on world examples of Jewish and foreign literature, created in national languages and in translations.
For each class, the content of the training material and requirements to the level of educational achievements of the students are elaborated in detail. The structure of content for each class includes the following sections: reading, forming and developing reading skills, literary propaedeutics, speech and creative activity.
Positive features of the program are a wide representation of the genre-specific features of the educational material and the diversity of authors - representatives of different historical periods and literary trends, the relevance of the content of selected works to the age and psychological characteristics of students. Presented in the program works for study give an idea of the versatility of Jewish and foreign literature created in Hebrew, Yiddish, Ukrainian, Russian, English and, accordingly, Russian / Ukrainian translations, represent examples of ancient and modern children's literature.
A characteristic feature of the content of the course "Charming windows in the world of reading" is the integration of existing programming material from Ukrainian and foreign literature with works of Jewish literature - pearls of world national literature, reflecting the close connection between Ukrainian and Jewish peoples and peoples of the world. The program contains widely-presented works by Jewish poets and writers who were born and worked in Ukraine: Sholom Aleichem, Khaim Nakhman Bialik, Levine Kipnys, Lev Kvitko, Ovsey Drisa, Miryam Yalan-Shtekelis; Israeli authors: Tova Gershkovich, Lea Goldberg, Dvoi Omer, Rivka Elitsur. Included in the program are selected works by the writers of the classics of Jewish literature Yitzhak Bashevis-Zinger, Shmuel Yosef Agnoh, statements from Aghad, Tories, Jewish fairy tales, parables, teachings, legends, popular science articles about Israel and Ukraine, stories and poems about Jewish national traditions and calendar holidays.
Inclusion in the content of the program of this educational material contributes to the implementation of socio-cultural competence, enriching the outlook of students - citizens of the multicultural Ukrainian state.
The program is clearly structured, based on scientifically sound principles, is relevant and promising.
The program was approved for use by the educational and scientific methodological council on education of the Ministry of Education and Science of Ukraine, a letter from the Ministry of Education and Science of Ukraine dated March 20, 2017 No. 2.1 / 12-Г-119.
Программа рассчитана на овладение младшими школьниками элективного (факультативного) интегрированного курса чтения по еврейской и зарубежной литературе, может внедряться в учебный процесс как курс из числа обязательно-выборочных дисциплин за счет вариативной составляющей части учебного плана общеобразовательных учебных заведений с еврейским этнонациональным компонентом и / или с изучением языка иврит. Содержание программы рассчитано на 35 часов в 1 классе и 70 часов в 2-4 классах в течение учебного года.
Разработанная учебная программа соответствует действующему Государственному стандарту начального общего образования, программе по литературному чтению для начальной школы и способствует реализации языково-культурной политики в области образования национальных меньшинств Украины.
Особенность разработанного курса заключается в интеграции классного, внеклассного и семейного чтения на материале произведений украинской, еврейской и зарубежной литературы.
В пояснительной записке четко сформулированы цели и задачи курса по выбору, определены его специфика и круг предметных и надпредметных компетенций, которыми должны овладеть учащиеся в практике обучения.
Материал программы расположен по концентрическому принципу и в соответствии с возрастными и психолого-педагогическими особенностями учащихся младшего школьного возраста, что отражено в доступности тематики, жанровой палитры на мировых образцах еврейской и зарубежной литературы, созданной на национальных языках и в переводах.
Для каждого класса детально разработаны содержание учебного материала и требования к уровню знаний учащихся. Структура содержания для каждого класса включает следующие разделы: круг чтения, формирование и развитие навыка чтения, литературоведческая пропедевтика, речевая и творческая деятельность.
Положительными чертами программы является широкое представление жанрово-видовых особенностей учебного материала и разнообразие авторов - представителей различных исторических периодов и литературных направлений, соответствие содержания отобранных произведений возрастным и психологическим особенностям учащихся. Представленные в программе произведения для изучения дают представление о многогранности еврейской и зарубежной литературы, созданной на языках иврит, идиш, украинском, русском, английском и соответственно переводами на русский / украинский языки, представляют примеры древней и современной детской литературы.
Характерная особенность содержания курса «Волшебные окошки в мир чтения» - интеграция существующего программного материала по украинской и зарубежной литературе с произведениями еврейской литературы - жемчужинами мировой национальной литературы, отражающие тесную связь украинского и еврейского народов и народов мира. В программе широко представлены произведения еврейских поэтов и писателей, которые родились и творили в Украине: Шолом-Алейхема, Хаима Нахмана Бялика, Левина Кипниса, Льва Квитко, Овсея Дриза, Мирьям Ялан-Штекелис; израильских авторов: Тови Гершковича, Леа Гольдберг, Дворы Омер, Ривки Елицур. Включены в программу и избранные произведения писателей-классиков еврейской литературы Ицхака Башевиса-Зингера, Шмуэля Йосефа Агнона, высказывания из Агады, Торы, еврейские сказки, притчи, поучения, легенды, научно-популярные статьи об Израиле и Украине, рассказы и стихи о еврейских национальных традициях и календарных праздниках.
Включение в содержание программы этого учебного материала способствует реализации социокультурной компетентности, обогащению мировоззрения учащихся - граждан поликультурного украинского государства. Программа четко структурирована, опирается на научно выверенные принципы, является актуальной и перспективной.
Программа одобрена для использования в общеобразовательных учебных заведениях научно-методическим советом по вопросам образования Министерства образования и науки Украины, письмо МОН от 20.03.2017 №2.1 / 12-Г-119.
 
Publisher Центр єврейської освіти України
 
Date 2017
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713418/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20%D0%A7%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D0%B2%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%20%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%201-4%20%D0%BA%D0%BB_%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%80%D1%83%D1%81_%D1%8F%D0%B7_%20%D0%97%20%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%84%D0%BE%D0%BC.pdf
- Бакуліна, Наталія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8970-2660 <http://orcid.org/0000-0002-8970-2660>), Халабаджах, Інна Михайлівна, Азман, Ханна Григорівна, Макарова, Інна Іванівна and Миронова, Олена Петрівна (2017) Magic windows in the world of reading: The program of elective (optional) integrated reading course in Jewish and foreign literature in grades 1 to 4 of comprehensive schools for the study of Hebrew and traditions of the Jewish people. [Teaching Resource]