Запис Детальніше

Конструирование школьного учебника истории в контексте компетентностно-ориентированной парадигмы образования

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713425/
 
Title Конструирование школьного учебника истории в контексте компетентностно-ориентированной парадигмы образования
Construction of school History textbook in the context of competence-oriented education paradigm
Конструювання шкільного підручника історії в контексті компетентнісно орієнтованої парадигми освіти
 
Creator Пометун, Олена Іванівна
Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description В cтатье на основе многолетнего опыта работы, в том числе разработки более десятка школьных учебников, используемых в массовой практике школ Украины, описана модель конструирования учебника в контексте перехода к компетентностно-ориентированной парадигме образования.
In the article on the basis of many years of experience, including the development of more than a dozen school textbooks used in the mass practice of schools in Ukraine, a
model for designing a textbook is described in the context of the transition to a competently oriented education paradigm.
У статті на основі багаторічного досвіду роботи, в тому числі розробки більше десяти шкільних підручників, які використовуються в масовій практиці шкіл України, описана модель конструювання підручника в контексті переходу до компетентнісно-орієнтованої парадигми освіти.
 
Publisher Міністерство адукациі Республікі Беларусь
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713425/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20%281%29.pdf
- Пометун, Олена Іванівна and Гупан, Нестор Миколайович (2017) Construction of school History textbook in the context of competence-oriented education paradigm Адукацыя і выхаванне : навук.-тэарэт. і навук.-метад. часопис Міністерства адукациі Республікі Беларусь, 7. pp. 58-65. ISSN 0203-2031