Особливості формування мотиваційної сфери навчання підлітків
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713428/
http://umo.edu.ua/socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipusk-635-2018 |
|
Title |
Особливості формування мотиваційної сфери навчання підлітків
Features of formation motivation sector of teaching adolescents |
|
Creator |
Чаусова, Т.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
У статті на основі аналізу проблеми мотивації в психології проаналізовано підходи до визначення мотиваційної сфери особистості, розглянуті особливості формування мотиваційної сфери навчання підлітків, показано зв'язок мотивації із пізнавальними потребами особистості та різними видами діяльності , а також її вплив на ефективність освоєння знань. З урахуванням вікової специфіки сучасного підлітка уточнено структуру його навчальної мотивації, в змісті внутрішньої мотивації як складової мотиваційної сфери виокремлено: рівні сформованості навчальної мотивації: мотиви пізнання, інтерес до змісту матеріалу; набуття нових знань, навичок і умінь; мотив самодетермінації, засвоєння способів добування знань, особливо з використанням нових інформаційно-комунікаційних технологій, пошуку інформації в інтернет-ресурсах, соціальних мережах тощо; у змісті зовнішньої – соціальні (широкі (мотиви обов'язку і відповідальності перед суспільством, закладом освіти, батьками та іншими значущими людьми за якісне навчання; можливість застосувати набуті знання в майбутньому, в соціально-корисних видах діяльності) та вузькі (прагнення до спілкування і спільної діяльності з однолітками, бажання мати друзів і жити з ними спільним життям тощо)); престижні (прагнення отримати схвалення з боку референтних осіб; прагнення бути в центрі уваги, отримати високий соціальний статус, самоствердитися; бажання бути прийнятим, визнаним завдяки своїм індивідуальним якостям та ін.); прагматичні мотиви: уникнення неприємностей, що можуть виникати у випадку незадоволення вимог, очікувань або потреб інших людей; отримання певних пільг; мотиви особистісного зростання: саморозвиток, самовираження і самовдосконалення себе як особистості; інтелектуального й естетичного розвитку. Виокремлено високий рівень навчальної мотивації, який пов’язаний з переважанням внутрішньої мотивації над зовнішньою у поєднанні з доволі високим рівнем розвитку широких соціальних мотивів і мотивів особистісного зростання. Обґрунтовано умови формування навчальної мотивації з урахуванням специфіки підліткового віку
In the article, based on the analysis of the problem of motivation in psychology, the approaches to the definition of the personality motivational sphere are analyzed, the peculiarities of the formation of the motivational sphere of training of adolescents are considered, the connection of motivation with the cognitive needs of the individual and various types of activity is shown, as well as its influence on the efficiency of knowledge development. Given the age specifics of the modern teenager, the structure of his educational motivation has been specified, the content of internal motivation as a component of the motivational sphere is singled out: the levels of formation of educational motivation: the motives of knowledge, interest in the content of the material; acquisition of new knowledge, skills and abilities; the motive of self-determination, assimilation of ways to acquire knowledge, especially with the use of new information and communication technologies, information search in Internet resources, social networks, etc.; in the content of external – social (broad (motives of duty and responsibility to society, institution of education, parents and other significant people for quality education, the ability to apply acquired knowledge in the future, in socially useful activities) and narrow (the desire for communication and joint activities with peers, the desire to have friends and live with them together, etc.); prestigious (the desire to receive approval from reference persons, the desire to be in the center of attention, get a high social status, self-assertion, the desire to be accepted, recognized due to their individual qualities, etc.); pragmatic motives: avoiding troubles that may arise in the event of dissatisfaction with the requirements, expectations or needs of other people; obtaining certain privileges; motives for personal growth: self-development, self-expression and self-improvement as a personality; intellectual and aesthetic development. A high level of educational motivation is distinguished, which is related to the predominance of internal motivation over the external, in conjunction with a rather high level of development of broad social motives and motives of personal growth. The conditions for the formation of educational motivation, taking into account the specifics of adolescence, are substantiated |
|
Publisher |
Університет менеджменту освіти НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713428/1/%D0%A7%D0%B0%D1%83%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%A2._%D0%92._%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%92i%D1%81%D0%BD._%D0%BF._%D0%BE._6%2835%29.pdf
- Чаусова, Т.В. (orcid.org/0000-0001-9005-9089 <http://orcid.org/0000-0001-9005-9089>) (2018) Features of formation motivation sector of teaching adolescents Вiсник пiслядипломноi освiти. Серiя «Соцiальнi та поведiнковi науки», 6 (35). pp. 121-134. ISSN 2522-9931 |
|