Запис Детальніше

Сущность компетентностного подхода и его внедрение в школах Украины

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713429/
 
Title Сущность компетентностного подхода и его внедрение в школах Украины
The essence of competence approach and its implementation in schools of Ukraine
Сутність компетентнісного підходу і його впровадження в школах України
 
Creator Пометун, Олена Іванівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статье освещаются актуальные проблемы организации обучения в общеобразовательной школе Украины в контексте омпетентностного подхода. Раскрыта сущность понятия компетентности учащегося, описаны система компетентностей и её отдельные составляющие. Обоснованы и охарактеризованы необходимые изменения педагогической модели. Сформулированы дидактические условия развития компетентности учащихся. Определены направления дальнейших исследований вопроса.
The article highlights the important problems of the learning process organization at secondary school of Ukraine in the context of the competence approach in education. The essence and the structure of pupils’ subject competences and its components are described. The necessary changes in pedagogical model are characterised. The special didactical conditions which are important for pupils’ competence development are identified. Some areas for further research of the topic are exposed.
У статті висвітлюються актуальні проблеми організації навчання в загальноосвітніх школах України в контексті компетентностного підходу. Розкрито сутність поняття компетентності учня, описані система компетентностей та її окремі складові. Обґрунтовано і охарактеризовано необхідні зміни педагогічної моделі. Сформульовано дидактичні умови розвитку компетентності учнів. Визначено напрямки подальших досліджень питання.
 
Publisher Міністерство адукациі Республікі Беларусь
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713429/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD.pdf
- Пометун, Олена Іванівна (2017) The essence of competence approach and its implementation in schools of Ukraine Адукацыя і выхаванне : навук.-тэарэт. і навук.-метад. часопис Міністерства адукациі Республікі Беларусь, 3. pp. 43-50. ISSN 0203-2031