"Громадянська освіта" - новий курс старшої школи: особливості змісту і методики
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713434/
|
|
Title |
"Громадянська освіта" - новий курс старшої школи: особливості змісту і методики
"Civil education" - new course of senior school: peculiarities of content and methods |
|
Creator |
Пометун, Олена Іванівна
Ремех, Тетяна Олексіївна |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction |
|
Description |
У статті визначено деякі особливості змісту і методики нового курсу, загальні принципи і підходи до ролі і діяльності вчителя «Громадянської освіти», які значною мірою відрізняють цей курс від традиційного викладання суспільствознавчих предметів. Як особливості змісту і методики курсу визначено зв'язок курсу з актуальними проблемами життя українського суспільства і громадян, критичним мисленням та набуттям учнями навичок компетентного громадянина, комунікативних умінь, партнерства з однокласниками, вчителями, членами громади. Загальними дидактичними принципами навчання громадянській освіті автори вважають компетентнісно орієнтований та смислоутворюючий характер навчання, орієнтацію його на громадянські та національні цінності, інтегрованість змісту та інтерактивну організацію навчання. Це потребує якісної зміни ролі вчителя, який має перевтілитися з особи, яка інформує й опитує тих, хто навчається, в організатора діяльності учнів, фасілітатора обговорень, консультанта досліджень учнів. Відповідні уміння, навички і нові професійні цінності поступово мають стати основою нового педагогічного стилю вчителя громадянської освіти.
The paper defines some features of the content and methods of teaching of the new educational course for high school, general principles and approaches to Civic Education teachers` role and functions, which is distinguishes from the traditional teaching of social science subjects. As features of the content and methodology of the course are: links between the subject content and actual problems of the Ukrainian civic society development and citizens activity, attention to students` critical thinking skills and skills of a competent citizen, communicative and partnerships skills with peers, teachers and community members. The authors consider that the general didactic principles of teaching civic education to be: competence-oriented and sensory-shaping character of learning process, focusing on civil and national values, content integration and interactive learning organization. This requires a qualitative change in the role of a teacher who has to transform from the person who informs and interviews the learner, the organizer of the activities of the students, the facilitator of the discussions, the consultant of student studies. Appropriate skills, skills and new professional values must gradually become the foundation of a new pedagogical style of a teacher of civic education. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713434/1/%D0%93%D0%9E.%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%281%29.pdf
- Пометун, Олена Іванівна and Ремех, Тетяна Олексіївна (2018) "Civil education" - new course of senior school: peculiarities of content and methods Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції «Теорія і методика формування громадянської компетентності старшокласників в умовах інноваційного розвитку сучасної гімназії»: Київ, 18 жовтня 2018 р.. pp. 6-16. |
|