Особистісний розвиток дитини‐сироти: діагностика деприваційних уражень
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713441/
http://umo.edu.ua/socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipusk-635-2018 |
|
Title |
Особистісний розвиток дитини‐сироти: діагностика деприваційних уражень
personal growth of orphan child: deprivation affect diagnostics |
|
Creator |
Бевз, Г. М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
В Україні відбувається реформування системи замінного догляду за дітьми. Тому конче потрібні фахівці, компетентні щодо особливостей розвитку дітей у ситуаціях різноспрямованих впливів деприваційного характеру. Наявні напрацювання в цій сфері дуже повільно «входять» у практику фахівців соцієтальних професій, що уповільнює соціальні зміни, пов’язані з поширенням замінного догляду за дітьми та формуванням системи його професійної підтримки. Опираючись на результати класичних досліджень у сфері деприваційних уражень, автор статті наголошує, що діагностика має базуватися на трьох рівнях соціального функціонування, починаючи з макро‐ (описує рівень соціальної політики, що втілюється через соціально‐економічні умови зростання дитини) та мікрорівня (індивідуальні передумови розвитку дитини, що стосуються її психофізіологічних характеристик) і завершуючи мезорівнем, що, власне, і є основою для оцінювання сили деприваційних уражень, яких зазнала дитина у ситуації соціального розвитку. Розроблена автором статті експрес‐оцінювання сили деприваційних уражень виконується соціальним працівником і є основою для подальших уточнювальних досліджень різних фахівців професійної команди, як‐то: медичного спрямування, психолога, дефектолога, логопеда та інших. Їх залучають за потреби. Важливо, щоб координацію такої роботи здійснював соціальний працівник. Це пов’язано з тим, що функціонування особистості завжди відбувається у соціальній сфері, де саме і проявляються наслідки деприваційних уражень. У соціальній сфері відбуваються також процеси відновлення та реінтеграції. Робота у професійних командах стверджується як найбільш адекватна форма оцінювання деприваційних уражень дитини і створення та реалізації коригувально‐розвивального плану щодо відновлювальних процесів її особистісного розвитку. Створений під час теоретично‐практичного аналізу континуум діагностичного інструментарію охоплює віковий діапазон від народження дитини до її повноліття. The realignment raises the issue of training specialists for the foster care system for children in Ukraine who would be qualified in the peculiarities of children development within situations of the multifaceted influences of deprivation nature. The practice of societal profession specialists slowly "includes" existing developments in this area, which therewith reduces social changes related to the spread of children foster care and the formation of its professional support system. The article grounding on the results of classical researches in the field of deprivation affects emphasizes that the diagnosis should be based on three levels of social functioning starting with the macro‐level (the level of social policy embodied in the socio‐economic conditions of the child growth) and micro‐level (individual preconditions for child growth related to its psychophysiological characteristics) and completing with the meso‐level, which is actually the basis for assessing the action force of the deprivation affect, the child has suffered in a situation of social growth. A social worker performs the expresses estimation of the action force of deprivation affect developed by the author of the article and it becomes the framework for further specified studies by various specialists of a professional team, such as medical specialists, psychologists, special‐needs experts, speech therapists and other engaging if required. It is imperative that a social worker conducts the coordination of such work. This is due to the fact that the functioning of the individual always takes place in the social sphere, where the consequences of deprivation affects manifest and the processes of recovery and reintegration occur. Professional teamwork is claimed as the most adequate form of assessment of the child deprivation affects and the creation and implementation of an adjustment and development plan to restore the processes of personal growth of the child. The continuum of diagnostic tools elaborated during the theoretical and practical analysis covers the age range from the birth of a child to the lawful age. |
|
Publisher |
Університет менеджменту освіти НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713441/1/%D0%91%D0%B5%D0%B2%D0%B7_%D0%93._%D0%9C._%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F._%D0%92i%D1%81%D0%BD._%D0%BF._%D0%BE._6%2835%29.pdf
- Бевз, Г. М. (orcid.org/0000-0003-2487-5429 <http://orcid.org/0000-0003-2487-5429>) (2018) personal growth of orphan child: deprivation affect diagnostics Вiсник пiслядипломноi освiти: збірник наукових праць. Серiя «Соцiальнi та поведiнковi науки», 6 (35). pp. 22-34. ISSN 2522-9931 |
|