Значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713449/
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7730 |
|
Title |
Значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху
The value of physical education for the development of preschool children with hearing impairments Значение физического воспитания для развития дошкольников с нарушениями слуха |
|
Creator |
Шевченко, В.М.
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті розглядається значення фізичного виховання для розвитку дошкільників з порушеннями слуху. Автор наголошує на важливості формування навичок, якими діти повинні оволодіти за час перебування в спеціальному дошкільному закладі або відділенні спеціальної школи та засоби їх набуття. У статті зазначається, що дошкільний вік є переломним моментом у розвитку дитини й характеризується важливими змінами багатьох функцій організму, він є одним з критичних етапів розвитку, від якого залежить все подальше життя. Оскільки фізичний розвиток глухих і слабочуючих дошкільників має деяку своєрідність, тому зміст фізичного виховання у всіх вікових групах визначається загальними завданнями і необхідністю корекції недоліків у фізичному і моторному розвитку та їх попередженні. Автор розкриває різноманітні засоби, які сприяють здійсненню фізичного виховання дітей дошкільного віку з порушеннями слуху. Наголошує, що у процесі фізичного виховання створюються позитивні умови для успішного засвоєння дітьми стійких навичок поведінки. У статті обгрутована необхідність формування основних рухів і рухових якостей як одного з основних завдань фізичного виховання дітей з порушеннями слуху, оскільки оволодіння основними рухами створює основу для нормалізації життєдіяльності дитини, заняття з фізичної культури та рухливі ігри сприяють вихованню в дітей дисциплінованості, колективізму, рішучості, сміливості та інших якостей, необхідних людині. Автором доведено, що ефективність використання фізичних вправ значно підвищується в комплексному поєднанні з оздоровчими силами природи (повітря, сонце, вода) та ігієнічними факторами, які широко використовуються для зміцнення здоров‘я та загартування організму дитини. Визначено, що лише правильно організоване фізичне виховання стає базою для успішного проведення виховної та корекційної роботи. The article discusses the importance of physical education for the development of preschoolers with hearing impairments. The author emphasizes the importance of developing the skills that children must master during their time in a special preschool institution or department of a special school and the means of obtaining them. The article notes that the preschool age is a turning point in the development of the child and is characterized by important changes in many functions of the body, it is one of the critical stages of development on which the whole future life depends. Since the physical development of deaf and hearing impaired preschoolers has some peculiarities, therefore the content of physical education in all age groups is determined by the general tasks and the need to correct deficiencies in physical and motor development and their prevention. The author reveals various means of promoting the physical education of children of preschool age with hearing impairments. Notes that in the process of physical education, positive conditions are created for the children to successfully acquire sustainable behavioral skills. The article substantiates the need for the formation of basic movements and motor qualities as one of the main tasks of physical education of children with hearing impairments, since mastering the basic movements creates the basis for normalizing the child’s life, physical education classes and outdoor games contribute to the education of discipline, collectivism and decisiveness in children , courage and other qualities needed by man. The author proved that the effectiveness of the use of physical exercises is significantly increased in combination with the health forces of nature (air, sun, water) and hygienic factors that are widely used to improve the health and hardening of the child’s body. It has been determined that only properly organized physical education becomes the basis for successful educational and remedial work. В статье рассматривается значение физического воспитания для развития дошкольников с нарушениями слуха. Автор подчеркивает важность формирования навыков, которыми дети должны овладеть за время пребывания в специальном дошкольном учреждении или отделении специальной школы и средства их получения. В статье отмечается, что дошкольный возраст является переломным моментом в развитии ребенка и характеризуется важными изменениями многих функций организма, он является одним из критических этапов развития, от которого зависит вся дальнейшая жизнь. Поскольку физическое развитие глухих и слабослышащих дошкольников имеет некоторое своеобразие, поэтому содержание физического воспитания во всех возрастных группах определяется общими задачами и необходимостью коррекции недостатков в физическом и моторном развитии и их предупреждении. Автор раскрывает разнообразные средства, способствующие осуществлению физического воспитания детей дошкольного возраста с нарушениями слуха. Отмечает, что в процессе физического воспитания создаются положительные условия для успешного усвоения детьми устойчивых навыков поведения. В статье обоснована необходимость формирования основных движений и двигательных качеств как одного из основных задач физического воспитания детей с нарушениями слуха, так как овладение основными движениями создает основу для нормализации жизнедеятельности ребенка, занятия по физической культуре и подвижные игры способствуют воспитанию у детей дисциплинированности, коллективизма, решительности, смелости и других качеств, необходимых человеку. Автором доказано, что эффективность использования физических упражнений значительно повышается в комплексном сочетании с оздоровительными силами природы (воздух, солнце, вода) и гигиеническими факторами, которые широко используются для укрепления здоровья и закаливания организма ребенка. Определено, что только правильно организованное физическое воспитание становится базой для успешного проведения воспитательной и коррекционной работы. |
|
Publisher |
Видавництво Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713449/1/Shevchenko.pdf
- Шевченко, В.М. (2014) The value of physical education for the development of preschool children with hearing impairments Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія (26). pp. 266-270. |
|