Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Деякі методичні особливості формування у старшокласників поняття границі |
Names |
Музиченко, С. В.
Muzychenko, S. V. |
Date Issued | 2015 (iso8601) |
Abstract | Стаття присвячена проблемі формування у школярів складних абстрактних математичних понять. До таких понять належить поняття границі. Це поняття має велике значення для якісного засвоєння математичного аналізу, основою якого є операція граничного переходу. У статті вказані об’єктивні причини, через які учні відчувають труднощі у сприйнятті поняття границі. Однією з таких причин є структурна складність формального означення даного поняття. Вивчення елементів теорії границь розглядається у контексті профільної диференціації навчання математики у старшій школі. Зроблено огляд чинних програм та підручників і запропоновано альтернативну послідовність вивчення відповідного навчального матеріалу. Обґрунтовано доцільність ознайомлення учнів з трьома видами границь. Особливу увагу приділено наочно-інтуїтивному етапу формування поняття границі. Зокрема, розглянуто можливість здійснення пропедевтики ще у основній школі. Наведено рекомендації щодо використання наочності. Вказано на доцільність використання конструктивних вправ, тобто вправ, які передбачають аналітичне чи графічне конструювання функцій із заданими властивостями. |
Genre | Article |
Topic | границя послідовності |
Identifier | Музиченко, С. В. Деякі методичні особливості формування у старшокласників поняття границі [Текст] / С. В. Музиченко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2015. – Вип. 5/6. – С. 18–24. |