Запис Детальніше

Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Деякі методичні особливості формування у старшокласників поняття границі
 
Names Музиченко, С. В.
Muzychenko, S. V.
Date Issued 2015 (iso8601)
Abstract Стаття присвячена проблемі формування у школярів складних абстрактних математичних понять. До таких понять належить поняття границі. Це поняття має велике значення для якісного засвоєння математичного аналізу, основою якого є операція граничного переходу. У статті вказані об’єктивні причини, через які учні відчувають труднощі у сприйнятті поняття границі. Однією з таких причин є структурна складність формального означення даного поняття. Вивчення елементів теорії границь розглядається у контексті профільної диференціації навчання математики у старшій школі. Зроблено огляд чинних програм та підручників і запропоновано альтернативну послідовність вивчення відповідного навчального матеріалу. Обґрунтовано доцільність ознайомлення учнів з трьома видами границь. Особливу увагу приділено наочно-інтуїтивному етапу формування поняття границі. Зокрема, розглянуто можливість здійснення пропедевтики ще у основній школі. Наведено рекомендації щодо використання наочності. Вказано на доцільність використання конструктивних вправ, тобто вправ, які передбачають аналітичне чи графічне конструювання функцій із заданими властивостями.
Genre Article
Topic границя послідовності
Identifier Музиченко, С. В. Деякі методичні особливості формування у старшокласників поняття границі [Текст] / С. В. Музиченко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2015. – Вип. 5/6. – С. 18–24.