Проблеми створення і функціонування опорних шкіл
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713380/
http://undip.org.ua/upload/iblock/c3a/anotovani.pdf |
|
Title |
Проблеми створення і функціонування опорних шкіл
Проблемы создания и функционирования опорных школ Problems of the establishment and operation of reference schools |
|
Creator |
Калініна, Л.М.
Топузов, Михайло Олегович |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Завдання, стратегічні напрями й основні шляхи трансформацій управління системою освіти означено в Національній доктрині розвитку освіти України, Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, указами Президента України, концепцією Нової української школи та концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року та іншими нормативно-правовими актами. Пріоритетними напрямами визначено демократизацію, децентралізацію управління освітою, перехід до державно-громадської моделі управління в ЗСО, передавання прав розв’язувати проблеми, в тому числі ті, що народжуються в закладах загальної середньої освіти, на найближчий для громадян рівень, тобто безпосередньо об’єднаній територіальній громаді (ОТГ).
Задачи, стратегические направления и основные пути трансформации управления системой образования обозначено в Национальной доктрине развития образования Украины, Национальной стратегии развития образования в Украине на период до 2021 года, указами Президента Украины, концепцией Новой украинской школы и концепции реализации государственной политики в сфере реформирования общего среднего образования «Новая украинская школа» на период до 2029 года и другими нормативно-правовыми актами. Приоритетными направлениями определены демократизацию, децентрализацию управления образованием, переход к государственно-общественной модели управления в ЗСО, передачи прав решать проблемы, в том числе, рождаются в учреждениях общего среднего образования, на ближайший для граждан уровень, то есть непосредственно объединенной комитет (ОТГ). The tasks, strategic directions and the main ways of transformations in the management of the educational system are defined in the National Doctrine of the Education of Ukraine, the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the period up to 2021, decrees of the President of Ukraine, the concept of the New Ukrainian School and the concept of realization of state policy in the sphere of reforming of general secondary education "New Ukrainian School" for the period till 2029 and other normative-legal acts. Priority directions identified democratization, decentralization of education management, transition to state-public model of management in the ZSO, transfer of rights to solve problems, including those born in institutions of general secondary education, to the nearest level for citizens, that is, directly united territorial community (OTG). |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713380/1/Kalinina_L.M._Topuzov_M.O._Anotov_rezultati__2018_st.218_221.pdf
- Калініна, Л.М. and Топузов, Михайло Олегович (2018) Problems of the establishment and operation of reference schools In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 218-221. ISBN 978-966-644-464-9 |
|