Соціальне партнерство як основа державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти в малих містах України
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713382/
http://undip.org.ua/upload/iblock/c3a/anotovani.pdf |
|
Title |
Соціальне партнерство як основа державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти в малих містах України
Социальное партнерство как основа государственно-общественного управления развитием общего среднего образования в малых городах Украины Social partnership as the basis of state and public administration for the development of general secondary education in small cities of Ukraine |
|
Creator |
Лісова, Н.І.
|
|
Subject |
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
37.07 Management aspects of educational institutions 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Соціально-педагогічне партнерство в умовах малих міст визначаємо як нову форму відносин за демократичної моделі управління (об’єднання освітніх організацій для досягнення спільних цілей; механізм управління під час зміни ролі держави, типу взаємин ЗСО із зовнішнім середовищем), яке базується на діалогічних взаєминах партнерів, забезпечує їх єдність, гармонізацію соціальних і педагогічних структур та вироблення освітньої стратегії в розвитку ЗСО, що сприяє інтеграції інтересів різних соціальних груп в єдиному соціокультурному просторі малого міста. Социально-педагогическое партнерство в условиях малых городов определяем как новую форму отношений демократической модели управления (объединения образовательных организаций для достижения общих целей; механизм управления во время изменения роли государства, типа взаимоотношений УСО с внешней средой), которое базируется на диалогических отношениях партнеров, обеспечивает их единство, гармонизацию социальных и педагогических структур и выработка образовательной стратегии в развитии УСО, что способствует интеграции интересов различных социальных групп в едином социокультурном пространстве малого города. Social-pedagogical partnership in the conditions of small cities is defined as a new form of relations for a democratic model of governance (the association of educational organizations for the achievement of common goals, the mechanism of management during changes in the role of the state, the type of relations between the ZSO and the external environment), which is based on the dialogic relationships of the partners, ensures their unity, harmonization of social and pedagogical structures and elaboration of an educational strategy in the development of ZSO, which promotes the integration of interests of different social groups in a single socio-cultural space of a small city. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713382/1/Lisova_N.I._Anotov_rezultati_2018_224_225.pdf
- Лісова, Н.І. (2018) Social partnership as the basis of state and public administration for the development of general secondary education in small cities of Ukraine In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 224-225. ISBN 978-966-644-464-9 |
|