Запис Детальніше

Специфіка уроків української літератури у 5 класі шкіл з мовами навчання національних меншин: передумови до переосмислення змісту курсу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713463/
http://undip.org.ua/upload/iblock/a03/anotovani_2017.pdf
 
Title Специфіка уроків української літератури у 5 класі шкіл з мовами навчання національних меншин: передумови до переосмислення змісту курсу
Specificity of lessons of Ukrainian literature in the 5th form of schools with languages of teaching of national minorities: preconditions for rethinking course contents
 
Creator Кохно, Тетяна Назіфівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У роботі висвітлено анотовані результати дослідження проблеми вивчення творів української літератури у 5 класі шкіл з мовами навчання національних меншин. Визначено підходи до літературної освіти в учнів зазначених закладів загальної середньої освіти й обґрунтовано доцільність виокремлення літературного читання в курсі «Українська література» 5-го класу як пропедевтичного курсу.
Annotated results of the study of the study of Ukrainian literature in the fifth grade of schools with languages of instruction of national minorities are highlighted in the paper. The approaches to literary education in the students of these institutions of general secondary education are determined and the expediency of distinguishing literary reading in the course "Ukrainian literature" of the 5th form as a propaedeutic course is substantiated.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2017
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713463/2/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8%202017%20-%20%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F.pdf
- Кохно, Тетяна Назіфівна (orcid.org/0000-0002-6403-0319 <http://orcid.org/0000-0002-6403-0319>) (2017) Specificity of lessons of Ukrainian literature in the 5th form of schools with languages of teaching of national minorities: preconditions for rethinking course contents In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 137-138. ISBN 978-966-644-398-5