Розвиток спеціальної освіти для дітей з порушенням слуху в Україні (XIX – початок XX століття)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713127/
http://www.ikpp.npu.edu.ua/nch19kpsp/arkhiv/151-naukovyi-chasopys-npu-imeni-m-p-drahomanova-seriia-19-korektsiina-pedahohika-ta-spetsialna-psykholohiia-zbirnyk-naukovykh-prats-33/2437-shevchenko-v-m-rozvytok-spetsialnoi-osvity-dlia-ditei-z-porushenniam-slukhu-v-ukraini-khikh-pochatok-khkh-stolittia |
|
Title |
Розвиток спеціальної освіти для дітей з порушенням слуху в Україні (XIX – початок XX століття)
Special development for a child to hear the rumor in Ukraine (XIX - the ear of the 20th century) Развитие специального образования для детей с нарушением слуха в Украине (XIX - начало XX века) |
|
Creator |
Шевченко, В.М.
|
|
Subject |
3 Social Sciences
37 Education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті розглядається розвиток спеціальної освіти для дітей з порушенням слуху в Україні у ХІХ – на початку ХХ століття. Хронологічно за висхідну межу взято початок ХІХ століття, оскільки в цей період на теренах сучасної України було зроблено перші кроки в організації спеціальних закладів для навчання глухонімих дітей. Верхня межа становить 1917 рік, після революційних подій якого ця система була зруйнована. Для спеціальних закладів Західної України верхня межа становить 1939/1945 рік, коли ці території увійшли до складу УРСР. Автор зазначає, що в умовах реформування національної освіти важливою умовою є переосмислення надбань спеціальної освіти, окреслення позитивних тенденцій та встановлення історичної істини. Тому історія розвитку корекційного навчання, освіти та педагогічної думки є важливим джерелом розбудови національної системи освіти в Україні, оновлення її змісту та структури, об’єктивного висвітлення внеску діячів освіти у процес розвитку корекційного навчання. Дослідження показало, що на функціонування та розвиток спеціальних закладів впливали тогочасні освітні реформи, формування сурдопедагогічної громадськості та фінансове становище засновників закладів.
The article deals with the development of special education for hearing impaired children in Ukraine in the nineteenth and early twentieth centuries. Chronologically, the beginning of the nineteenth century is taken as the rising edge, as during this period, the first steps in the organization of special institutions for the education of deaf-and-deaf children were made in the territory of modern Ukraine. The upper limit is 1917, after the revolutionary events of which this system was destroyed. For special establishments of Western Ukraine the upper limit is 1939/1945, when these territories became part of the Ukrainian SSR. The author notes that in the conditions of reforming national education an important condition is rethinking the achievements of special education, outlining positive tendencies and establishing historical truth. Therefore, the history of the development of correctional education, education and pedagogical thought is an important source of building up the national education system in Ukraine, updating its content and structure, and objectively highlighting the contribution of education to the development of correctional learning. The research showed that the functioning and development of specialized institutions were influenced by the educational reforms of the time, the formation of the surdo-pedagogical community and the financial situation of the founders of the institutions. В статье рассматривается развитие специального образования для детей с нарушением слуха в Украине в XIX - начале ХХ века. Хронологически за восходящую границу взято начало XIX века, поскольку в этот период на территории современной Украины были сделаны первые шаги в организации специальных заведений для обучения глухонемых детей. Верхний предел составляет 1917 год, после революционных событий которого эта система была разрушена. Для специальных заведений Западной Украины верхний предел составляет 1939/1945 год, когда эти территории вошли в состав УССР. Автор отмечает, что в условиях реформирования национального образования важным условием является переосмысление достижений специального образования, определение положительных тенденций и установления исторической истины. Поэтому история развития коррекционного обучения, образования и педагогической мысли является важным источником развития национальной системы образования в Украине, обновление его содержания и структуры, объективного освещения взноса деятелей образования в процесс развития коррекционного обучения. Исследование показало, что на функционирование и развитие специальных заведений влияли тогдашние образовательные реформы, формирования сурдопедагогической общественности и финансовое положение учредителей заведений. |
|
Publisher |
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713127/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C..pdf
- Шевченко, В.М. (2017) Special development for a child to hear the rumor in Ukraine (XIX - the ear of the 20th century) Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія (33). pp. 94-98. ISSN 2310-0893 |
|