Запис Детальніше

Основні результати дослідження проблеми конструювання змісту профільного навчання на основі міжпредметної інтеграції

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713528/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=6767
 
Title Основні результати дослідження проблеми конструювання змісту профільного навчання на основі міжпредметної інтеграції
The main results of the study of the problem of constructing the content of profile education on the basis of interdisciplinary integration
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах викладено, що теоретичні напрацювання стали підґрунтям для розроблення методичних рекомендацій щодо конструювання змісту профільного навчання на основі міжпредметної інтеграції в єдності інваріантної та варіативної складових змісту освіти. У методичних рекомендаціях наголошено, що результатом застосування міжпредметних зв’язків має бути міжпредметна компетентність, тобто здатність учня застосовувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і предметних галузей.
The thesis states that theoretical developments became the basis for the development of methodological recommendations for the design of the content of profile education on the basis of interdisciplinary integration in the unity of the invariant and variational components of the content of education. The methodological recommendations emphasize that interdisciplinary competence should be the result of applying interdisciplinary connections, that is, the student's ability to apply to the interdisciplinary range of problems of knowledge, skills, skills, methods of activity and attitudes that belong to a certain range of educational subjects and subject areas.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2017
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713528/1/BOV_anot2017.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2017) The main results of the study of the problem of constructing the content of profile education on the basis of interdisciplinary integration In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 69-70. ISBN 978-966-644-398-5