До витоків сучасних інноваційних моделей освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713530/
http://poippo.pl.ua/images/FILES/nml/NZP/NMZapysky7-2015.pdf |
|
Title |
До витоків сучасних інноваційних моделей освіти
Towards the Sources of Contemporary Innovative Models of Education |
|
Creator |
Ільченко, Віра Романівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В статті піднімається питання про довговічність, витоки інноваційних моделей освіти. У зв’язку з цим розкривається сучасність ідей маловідомої вітчизняним педагогам праці М.В. Остроградського, А.І. Блума «Роздуми про викладання», можливості втілення цих ідей у вітчизняній школі.
The article raises the problem of durability and the origins of innovative models of education. Concerning this, the modernity of the ideas of non-familiar to domestic pedagogues work "Reflections on Teaching” by M. Ostrogradsky and A. Bloom is revealed, the possibilities for the implementation of these ideas in the Ukrainian school are shown. |
|
Publisher |
ПОІППО ім. М.В. Остроградського
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713530/1/%D0%86%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%A0.%20%D0%94%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B9%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8-converted.pdf
- Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877 <http://orcid.org/0000-0003-2721-3877>) (2015) Towards the Sources of Contemporary Innovative Models of Education Scientific and Methodical Notes of PRIPE: Self-educational Competence of the Participants in theEducational Process: Contemporary Issues on Theory and Practice (7). pp. 6-9. |
|