Методична система формування наукової картини світу учнів у процесі інтеграції змісту освітніх галузей
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713542/
http://poippo.pl.ua/images/FILES/nml/elektronni_vydannia_POIPPO/2018/Zb_nauk_tech_integr_vyp.10.pdf |
|
Title |
Методична система формування наукової картини світу учнів у процесі інтеграції змісту освітніх галузей
Methodical System of Forming the Scientific Picture of the World of Pupils in the Process of Integration of the Content of Educational Branches |
|
Creator |
Гуз, Костянтин Жоржович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
У статті здійснено спробу розкрити методичну систему формування наукової картини світу та образу світу учнів у процесі засвоєння ними цілісності змісту освітніх галузей; показано п’ять рівнів формування наукової картини світу та образу світу учнів. The article attempts to reveal the methodical system of formation of the scientific picture of the world and the image of the world of students in the process of assimilating the integrity of the content of educational branches; the five levels of formation of the scientific picture of the world and the image of the world of students are shown. |
|
Publisher |
ПОІППО ім. М.В. Остроградського
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713542/1/%D0%93%D1%83%D0%B7%20%D0%9A.%D0%96.%20%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416 <http://orcid.org/0000-0002-4332-1416>) (2018) Methodical System of Forming the Scientific Picture of the World of Pupils in the Process of Integration of the Content of Educational Branches Technologies of Integration of the Content of Education (10). pp. 81-90. |
|