Запис Детальніше

Методична система формування наукової картини світу учнів у процесі інтеграції змісту освітніх галузей

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713542/
http://poippo.pl.ua/images/FILES/nml/elektronni_vydannia_POIPPO/2018/Zb_nauk_tech_integr_vyp.10.pdf
 
Title Методична система формування наукової картини світу учнів у процесі інтеграції змісту освітніх галузей
Methodical System of Forming the Scientific Picture of the World of Pupils in the Process of Integration of the Content of Educational Branches
 
Creator Гуз, Костянтин Жоржович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті здійснено спробу розкрити методичну систему формування наукової картини світу та образу світу учнів у процесі засвоєння ними цілісності змісту освітніх
галузей; показано п’ять рівнів формування наукової картини світу та образу світу учнів.
The article attempts to reveal the methodical system of formation of the scientific picture of the world and the image of the world of students in the process of assimilating the integrity of the content of educational branches; the five levels of formation of the scientific picture of the world and the image of the world of students are shown.
 
Publisher ПОІППО ім. М.В. Остроградського
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713542/1/%D0%93%D1%83%D0%B7%20%D0%9A.%D0%96.%20%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416 <http://orcid.org/0000-0002-4332-1416>) (2018) Methodical System of Forming the Scientific Picture of the World of Pupils in the Process of Integration of the Content of Educational Branches Technologies of Integration of the Content of Education (10). pp. 81-90.