Запис Детальніше

Дослідження підходів до визначення поняття «саморозвиток»

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Дослідження підходів до визначення поняття «саморозвиток»
 
Creator Остапенко, Ельвіра Олексіївна
Ostapenko, Elvira
Остапенко, Эльвира Алексеевна
 
Subject класифікація
саморозвиток особистості
творчий саморозвиток
професійний саморозвиток
classification
self-development
creative self-development
professional self-development
классификация
саморазвитие личности
творческое саморазвитие
профессиональное саморазвитие
37.032
 
Description Стаття присвячена дослідженню проблеми саморозвитку. Ґрунтуючись на результатах аналізу праць вітчизняних та закордонних науковців з педагогіки, психології і філософії, автор стверджує, що сутність саморозвитку вивчається на основі різних підходів щодо ключових ознак, у той час, як акцентуація залежить від ракурсу дослідження проблеми. Автором запропоновано узагальнюючі
класифікації поняття «саморозвиток». Особлива увага приділяється психологічному та процесуальному аспектам саморозвитку, що дозволило виділити два комплексні підходи: процесуально-організаційний та психологічний, кожен з яких містить свої складові.
The article is devoted to the research of the problem of self-development. Having analyzed domestic and foreign scientific works on pedagogies, psychology, philosophy, the author states that the very essence of self-development is scrutinized on basis of different approaches to its key characteristics, at the same time the focus of any research depends on the chosen perspective of the investigation that is carried out. The author offers generalized classifications of the term «self-development». Special attention is given to psychological and process aspects of self-development. It allows distinguishing two complex approaches with certain components: a process – organizing approach and a psychological approach.
Данная статья посвящена исследованию проблемы саморазвития. В результате анализа отечественных и зарубежных научных работ по педагогике, психологии и философии автор утверждает, что сущность саморазвития исследуется на основе различных подходов к основным характеристикам понятия, в то время как акцентуация исследования зависит от ракурса рассмотрения проблемы. Автором предложены обобщающие классификации понятия «саморазвитие». Особенное внимание уделяется психологическому и процессуальному аспектам саморазвития, что позволяет выделить два комплексных подхода: процессуально-организационный и психологический, каждый из которых имеет свои составляющие.
 
Publisher Чорноморський державний університет імені Петра Могили, ТОВ «ДКС Центр»
 
Date 2019-01-15T11:40:55Z
2019-01-15T11:40:55Z
2010
 
Type Article
 
Identifier Остапенко Е. О. Дослідження підходів до визначення поняття «саморозвиток» / Остапенко Е. О. // Наукові праці. Серія: Педагогіка : наук. метод. журн. / Миколаїв. держ. гуман. ун-т ім. Петра Могили ; [редкол.: М. М. Букач (голова) та ін.]. – Миколаїв : МДГУ ім. Петра Могили, 2010. – Т. 136, вип. 123. – С. 49–54.
2311-0287
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/26883
 
Language uk