Запис Детальніше

Формування змісту літературного читання в контексті викликів сьогодення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713590/
 
Title Формування змісту літературного читання в контексті викликів сьогодення
Formation of the content of literary reading in the context of contemporary challenges
Формирования содержания литературного чтения в контексте вызовов современности
 
Creator Богданець-Білоскаленко, Наталія
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
82 Literature
 
Description Автором статті звертається увага на коло читання в контексті оновлення програм,яке є надто важливим для сучасного школяра. Адже від того, якого рівня твори буде читати дитина, залежить рівень її естетичного сприйняття та літературної грамотності. Автором проаналізовано коло авторів з попередньої та оновленої програм. Закцентовано увагу на літературному доробку сучасних письменників для дітей та їх значущих і маловартісних творах.Деякі імена викликають сумнів щодо їх необхідності у навчальній програмі. Оскільки підручник – це основна навчальна книга і графоманським, маловартісним творам та авторам не місце у такій програмі. Частина рекомендованих авторів пишуть для підлітково-юнацької аудиторії, деякі лише дебютували у 2015, 2016 роках. Чи мають місце такі «свіжі» твори молодих авторів у навчальній програмі та чи етично їх ставити в один ряд з класиками, відомими іменами як Д. Павличко, Л. Костенко, О. Іваненко, Олександр Олесь, В. Нестайко? Кожен твір має пройти перевірку часом, бути апробований дітьми, мати рецензії, відгуки тощо.
The author of the article draws attention to the scope of texts for reading in the context of renovation of the curricular and programs, which deems to be important for modern schoolchildren. The level of children’s aesthetic perception and their literary skillfulness depend on the texts they read. The author analyzes the whole range of texts written by the authors enlisted both in the previous programs and the up-to date curriculum. Special notice is given to the modern authors’ literary works for children. Both large and little literary forms are analyzed. The necessity of including some of the literary works into the curriculum is criticized. School textbooks are deemed to be main books, so there shouldn’t be scribblers’ and not valuable works there. Some of the included authors write for teenagers and youth. Some of them made their début in 2015 and 2016. Should the new works and the young authors be introduced into the curriculum and is it ethical to place them in one line with the classical writers and well-known names such as Pavlychko D., Kostenko L., Ivanenko O., OleksandrOles, Nestaiko V.? The author of the article strongly believes that each literary work should stand the test of time, be approved by children, be properly reviewed, have references, etc.
Автором статьи обращается внимание на круг чтения в контексте обновления программ, которое является крайне важным для современного школьника. Ведь от того, какого уровня произведения будет читать ребенок, зависит уровень ее эстетического восприятия и литературной грамотности. Автором проанализированы круг авторов из предыдущей и обновленной программ. Акцентировано внимание на литературном наследии современных писателей для детей и их значимых и малостоящие творах. Некоторые имена вызывают сомнение в их необходимости в программе. Поскольку учебник - это основная учебная книга и графоманским, малостоящим произведениям и авторам не место в такой программе. Часть рекомендованных авторов пишут для подростково-юношеской аудитории, некоторые только дебютировали в 2015, 2016 годах. Имеют ли место такие «свежие» произведения молодых авторов в учебной программе и этично их ставить в один ряд с классиками, известными именами как Д. Павлычко, Л. Костенко, А. Иваненко, Александр Олесь, В. Нестайко? Каждое произведение должно пройти проверку временем, быть апробировано детьми, иметь рецензии, отзывы и тому подобное.
 
Publisher Рівненський державний гуманітарний університет
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713590/1/Bogdanets%20%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5%202017-converted.pdf
- Богданець-Білоскаленко, Наталія (orcid.org/0000-0001-6793-8018 <http://orcid.org/0000-0001-6793-8018>) (2017) Formation of the content of literary reading in the context of contemporary challenges Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти, 15 (58). pp. 66-70. ISSN 966-7281-10-7