Запис Детальніше

Обґрунтування системи методів прогнозування розвитку загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713607/
http://www.undip.org.ua/upload/iblock/d2a/anatovani.pdf
 
Title Обґрунтування системи методів прогнозування розвитку загальної середньої освіти
Justification of the system of forecasting methods for the development of general secondary education
 
Creator Гораш, Катерина Вікторівна
 
Subject 303 Methods of the social sciences
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автор презентує результати дослідження класифікацій методів прогнозування в різних наукових галузях (психології, соціології, математиці, менеджменті). Пропонує у прогнозуванні розвитку освітніх об’єктів застосовувати спеціальну систему методів і засобів: в яку мають входити такі групи методів, як класичні методи прогнозування розвитку систем і специфічні (спеціальні методи прогнозування розвитку освітніх об’єктів.
The author presents the results of research of classifications of forecasting methods in various scientific fields (psychology, sociology, mathematics, management). Proposes the prognosis of the development of educational objects to use a special system of methods and means: which should include such groups of methods, as the classical methods of forecasting the development of systems and specific (special methods for predicting the development of educational objects).
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713607/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%88_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%86%D0%9F_2016.pdf
- Гораш, Катерина Вікторівна (orcid.org/0000-0001-8625-9774 <http://orcid.org/0000-0001-8625-9774>) (2016) Justification of the system of forecasting methods for the development of general secondary education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 65-66. ISBN 978-966-644-398-5