Розвиток творчої діяльності учнів на уроках літературного читання
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707253/
|
|
Title |
Розвиток творчої діяльності учнів на уроках літературного читання
Развитие творческой деятельности учеников на уроках литературного чтения Development of creative activity of students on the lessons of the literary reading |
|
Creator |
Савченко, Олександра Яківна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 82 Literature |
|
Description |
Зміст літературного читання є передумовою для самовираження дітей у створенні різних творчих продуктів: складанні казок, віршів, загадок, лічилок, оповідань, зміні та доповненні текстів, ілюструванні, участі в інсценізаціях, дослідницькій діяльності тощо. Для реалізації цих передумов у навчальній програмі для кожного класу визначено тематичне наповнення цієї змістової лінії. Його особливість полягає в тому, що зміст, види творчих завдань переважно мають наскрізний характер для всіх класів, але змінюється міра допомоги вчителя в їх виконанні і якість творчого результату, досягнутого учнями.
Содержание литературного чтения является предпосылкой для самовыражения детей в создании различных творческих продуктов: составлении сказок, стихов, загадок, считалок, рассказов, изменении и дополнении текстов, иллюстрировании, участия в инсценировке, исследовательской деятельности и тому подобное. Для реализации этих предпосылок учебной программе для каждого класса определен тематическое наполнение этой содержательной линии. Его особенность заключается в том, что содержание, виды творческих задач преимущественно имеют сквозной характер для всех классов, но меняется мера помощи учителя в их исполнении и качество творческого результата, достигнутого учениками. Content of literary reading is a prerequisite for self-expression of children in creation of various creative products: drawing up fairy tales, verses, riddles, counting rhymes, stories, change and addition of texts, illustration, participations in a performance, research activity and so forth. For realization of these prerequisites to the training program for each class it is defined thematic filling of this substantial line. Its feature is that contents, creative tasks are mainly reckoned through character for all classes, but the measure of the help of the teacher in their execution and quality of the creative result achieved by pupils changes. |
|
Publisher |
Початкова школа
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707253/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%BE%D1%97%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%85%20%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Савченко, Олександра Яківна (2016) Development of creative activity of students on the lessons of the literary reading Початкова школа, 8 (566). pp. 10-15. ISSN 0131-5358 |
|