Запис Детальніше

Дослідження показників та критеріїв оцінки ефективності та прогнозування освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713575/
http://eu-jr.eu/social/article/view/412/
 
Title Дослідження показників та критеріїв оцінки ефективності та прогнозування освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів
Study of indicators and criteria for evaiuating the effectiveness and prognostication of education activities of general education institutions
Изучение показателей и критериев оценки эффективности и прогнозирование образовательной деятельности общеобразовательных учреждений
 
Creator Klymchuk, Iryna
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education
 
Description Аналіз системи показників / критеріїв оцінки якості / ефективності освітньої діяльності загального характеру
навчальних закладів різних регіонів України. Загальний опис існуючого моніторингу та оцінки.
Представлено дослідження проблеми підвищення якості / ефективності освіти на макро- та мікрорівні. Основні групи
представлено показники оцінки якості / ефективності навчальної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів
показники, що характеризують:
- загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів щодо відкритості та доступності інформації про установи;
- загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів щодо комфортності умов, в яких здійснюється освітня діяльність;
- загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів щодо доброзичливості, люб'язності та компетентності педагогічних працівників;
- загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів щодо задоволення
з якістю освітньої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів.
The analysis of the system of indicators/criteria for assessing the quality/effectiveness of educational activities of general educational institutions of different regions of Ukraine is carried out. A general description of the existing monitoring and evaluation studies of the problem of improving the quality/effectiveness of education at macro and micro levels is presented. The main groups of
indicators of evaluation of the quality/effectiveness of educational activity of general educational institutions are presented, namely the indicators characterizing:
– a general criterion for assessing the quality of educational activities of general education institutions, regarding the openness and accessibility of information about institutions;
– a general criterion for assessing the quality of educational activities of general educational institutions, regarding the comfort of conditions in which educational activities are carried out;
– a general criterion for assessing the quality of educational activities of general educational institutions, regarding the benevolence, courtesy and competence of pedagogical workers;
– a general criterion for assessing the quality of educational activities of general educational institutions, as to the satisfaction with the quality of educational activities of general educational institutions.
Анализ системы показателей / критериев оценки качества / эффективности образовательной деятельности общего
образовательные учреждения разных регионов Украины. Общее описание существующего мониторинга и оценки. Представлены исследования проблемы повышения качества / эффективности образования на макро- и микроуровнях. Основные группы
представлены показатели оценки качества / эффективности образовательной деятельности общеобразовательных учреждений, а именно показатели, характеризующие:
- общий критерий оценки качества образовательной деятельности общеобразовательных учреждений, относительно открытости и доступности информации об учреждениях;
- общий критерий оценки качества образовательной деятельности общеобразовательных учреждений с точки зрения комфортности условий, в которых осуществляется образовательная деятельность;
- общий критерий оценки качества образовательной деятельности общеобразовательных учреждений с точки зрения доброжелательности, вежливости и компетентности педагогических работников;
- общий критерий оценки качества образовательной деятельности общеобразовательных учреждений по степени удовлетворенности с качеством образовательной деятельности общеобразовательных учреждений.
 
Publisher PUBLISHER OÜ «Scientific Route»
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713575/2/Social%20and%20humanities%20EUREKA%20%E2%84%965_2017.pdf
- Klymchuk, Iryna (orcid.org/0000-0002-1883-480X <http://orcid.org/0000-0002-1883-480X>) (2017) Study of indicators and criteria for evaiuating the effectiveness and prognostication of education activities of general education institutions EUREKA: Social and Humanities, 5. pp. 3-10. ISSN 2504-5563