Запис Детальніше

Концептуальні засади проектного професійного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713600/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/214/222
 
Title Концептуальні засади проектного професійного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти
Сonceptual basis for project-based professional training in P(V)E schools
 
Creator Кулалаєва, Наталя Валеріївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті обґрунтовано концептуальні засади проектного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти для застосування проектних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників. Зазначено про відсутність фундаментальних робіт із цієї тематики в науково-педагогічному вітчизняному просторі. Наведено основні документи нормативно-правової бази, на яких ґрунтується розроблена концепція. Визначено дефініції: «проектне професійне навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти», «методичні засади розроблення проектних технологій». Виокремлено важливі для концепції проектного професійного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти ідеї. Сформульовано мету проектного професійного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти, що полягає у всебічному розвитку майбутніх кваліфікованих робітників, вихованні їх відповідальними громадянами, формуванні в них комплексу компетентностей (загальнопрофесійних, ключових і професійних) для забезпечення їхньої мобільності та спроможності до працевлаштування на ринку праці. Наведено відповідні організаційно-педагогічні завдання, через розв’язання яких досягається ця мета. Виокремлено основні методологічні підходи (системний, діяльнісний, процесний, інтегрований, особистісно-розвивальний, компетентнісний, технологічний, суб’єктно-продуктивний і контекстний) та дидактичні принципи (спрямованості навчання на комплексне розв’язання завдань навчання, виховання і загального розвитку учнів; поєднання навчання з продуктивною працею учнів; поєднання різних методів і засобів, а також різних форм організації навчання, залежно від завдань і змісту навчання; соціокультурної відповідності; позитивної мотивації і сприятливого емоційного клімату; поєднання індивідуальних і колективних форм навчання; особистісного цілепокладання; продуктивності навчання; освітньої рефлексії), на яких ґрунтується проектне навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Охарактеризовано види проектних технологій: інформаційні (веб-квести), дослідницькі, практико-орієнтовані, соціальні та творчі. Сформульовано педагогічні умови розроблення проектних технологій для професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Наведено пропозиції, необхідні для реалізації концептуальних положень проектного професійного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
The article grounds conceptual basis for project-based training in professional (vocational) education schools for further project technologies use in future qualified workers professional training. It states the lack of appropriate fundamental studies on the topic in native scientific-pedagogical sector. Crucial state papers for the concept development are represented. The following concepts are defined: “project-based training in professional (vocational) education schools”, “methodological basis for project technologies development”. The important ideas for the concept of project-based training in professional (vocational) education schools are highlighted. The aim of project-based training in P(V)E schools is set in future qualified workers’ full development, responsible citizenship status, competences set (general professional, key and occupational) for assuring their further mobility and capability to employment. The appropriate organization-pedagogical tasks for reaching the following aim are represented. It outlines the core methodological approaches (systematic, activity-based, processing, integrated, personally-developing, competence-based, technological, subject-productive and context-based) and didactical principles (training direction to complex problem-solving tasks, students full education and development, training and work transition, different methods and forms combinations, as well as various training organisation forms according to training tasks and content, socio-cultural responsibility, positive motivation and favourable emotional climate, combining individual and team training forms, personal desirability, training efficiency, educational reflection) crucial and based for project-based training in P(V)E schools. The insight is provided into types of project technologies, e.g.: information-based (web-quests), researching, practice-oriented, social and creative ones. Pedagogical landscape of project technologies design for future qualified workers training is set. The appropriate guidelines for implementing the conceptual statements of project-based training in P(V)E schools are represented.
 
Publisher ЖККГВ «Полісся» ЖОР
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713600/1/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA_%D0%B2%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%86%D0%9F%D0%A2%D0%9E_%D0%9D%D0%90%D0%9F%D0%9D%D0%A3.pdf
- Кулалаєва, Наталя Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8613-1495 <http://orcid.org/0000-0002-8613-1495>) (2018) Сonceptual basis for project-based professional training in P(V)E schools Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, 3 (17). pp. 14-21. ISSN 2223-5752