Запис Детальніше

Результати апробаціїї використання компетентнісно орієнтованих завдань у процесі навчання російської мови в ЗНЗ України

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713630/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=6767
 
Title Результати апробаціїї використання компетентнісно орієнтованих завдань у процесі навчання російської мови в ЗНЗ України
Results of approbation of the use of competence-oriented tasks in the process of teaching Russian in the general schools of Ukraine.
Результаты апробации использования компетентностно ориентированных задач в процессе обучения русскому языку в общеобразовательных школах Украины.
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах висвітлено результати наукового дослідження: «Науково-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів в 5-6 класах з мов національних меншин на компетентнісній основі». Дано визначення компетентнісно орієнтованих завдань, схарактеризовано їхні види, структуру. Обґрунтовано доцільність їх використання у навчанні мов національних меншин на компетентнісній основі, зокрема у навчанні російської мови.
В тезисах освещены результаты научного исследования: «Научно-методическое обеспечение контроля и оценки учебных достижений учащихся в 5-6 классах языков национальных меньшинств на компетентностной основе». Дано определение компетентностно ориентированных заданий, охарактеризованы их виды, структура. Обоснована целесообразность их использования в обучении языкам национальных меньшинств на компетентностный основе, в частности в обучении русскому языку.
The results of the approbation of the use of competence-oriented tasks in the process of teaching Russian in general schools in Ukraine. The theses highlighted the results of the scientific research "Scientific and methodological support for the control and evaluation of academic achievements of students in grades 5-6 from the languages of national minorities on a competency basis". The definition of competence-oriented tasks is given, their types, structure are characterized. The expediency of their use in the teaching of languages of national minorities on the basis of competence, in particular in the teaching of the Russian language, is substantiated.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2017
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713630/1/%D0%A4%D1%96%D0%B4%D0%BA%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87_anotovani_2017.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (2017) Results of approbation of the use of competence-oriented tasks in the process of teaching Russian in the general schools of Ukraine. In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 129-130. ISBN 978-966-644-398-5