Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади формування цілісності знань учнів у процесі вивчення біолого-екологічного модуля інтегрованого курсу "Природознавство-11"

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713644/
http://www.dovkillya.org.ua/20170718122/naukova-dialnist/naukovi-prasi/122-tekhnologiji-integratsiji-zmistu-osviti.html
 
Title Теоретико-методичні засади формування цілісності знань учнів у процесі вивчення біолого-екологічного модуля інтегрованого курсу "Природознавство-11"
Theoretical and Methodical Principles of Forming the Integrity of Pupils' Knowledge in the Process of Studying the Bio-Ecological Module of the Integrated Course "Nature Science" (11th grade)
 
Creator Гринюк, Оксана Сергіївна
Шовкопляс, В.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано теоретичні та методичні засади формування цілісності природничих знань на основі загальних закономірностей природи, природничо-наукової компетентності, наукового світогляду учнів, їх екологічного мислення та ціннісного ставлення до об’єктів живої природи у процесі вивчення біолого-екологічного модуля інтегрованого курсу «Природознавство-11».
The article analyzes the theoretical and methodological principles of formation of the integrity of the natural knowledge based on general laws of nature, natural scientific competence, scientific outlook of pupils, their ecological thinking and value attitude to the objects of wildlife in the study of biological and ecological module integrated course «Natural Science-11».
 
Publisher ПОІППО ім. М.В. Остроградського
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713644/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%2C%20%D0%A8%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D1%8F%D1%81%20%D0%92.%20%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80.-%D0%BC%D0%B5%D1%82.%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%86%D1%96%D0%BB%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%8C.pdf
- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>) and Шовкопляс, В.В. (2017) Theoretical and Methodical Principles of Forming the Integrity of Pupils' Knowledge in the Process of Studying the Bio-Ecological Module of the Integrated Course "Nature Science" (11th grade) Technologies of Integration of the Content of Education (7). pp. 21-28.