Using Blippar Augmented Reality Browser in the Practical Training of Mechanical Engineers
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713664/
http://ceur-ws.org/Vol-2104/ |
|
Title |
Using Blippar Augmented Reality Browser in the Practical Training of Mechanical Engineers
Використання браузеру доповненої реальності Blippar у практичній підготовці інженерів-механіків |
|
Creator |
Striuk, A.M.
Rassovytska, M.V. Shokalyuk, S.V. |
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The purpose of the study is to justify the expediency of using the Blippar aug-mented reality browser for professional and practical training of future mechani-cal engineers. Tasks of the research: to analyze the expediency of using augment-ed reality tools in the professional training of bachelors of applied mechanics; to carry out the selection of augmented reality tools, which is expedient to use in the training of future engineer mechanics; to develop educational materials using the chosen augmented reality tools. The object of the study is the professional train-ing of future engineers-mechanics. The subject of the study is the use of the aug-mented reality tools in the professional training of bachelors of applied mechan-ics. The paper analyzes the relevance and expediency of the use of the augmented reality tools in the professional training of future engineers-mechanics.It is deter-mined that the augmented reality tools will promote the development of ICT com-petence and graphic competence of bachelors of applied mechanics The model of the use of the augmented reality tools in the training of future mechanical engi-neers is proposed. As the main tool, the Blippar browser and Blippbuilder's cloud-based script development tool are chosen. An example of the creation of markers and scenes of augmented reality using the selected tools is given. The advantages and disadvantages of used tools are indicated.
Метою дослідження є обґрунтування доцільності використання браузера доповненої реальності Blippar для професійної та практичної підготовки майбутніх механіків. Завдання дослідження: проаналізувати доцільність використання інструментів додаткової реальністі у професійній підготовці бакалаврів прикладної механіки; зробити вибір інструментів доповненої реальності, які доцільно використовувати при підготовці майбутніх інженерів-механіків; розробити навчальні матеріали за допомогою вибраних інструментів доповненої реальності. Об'єктом дослідження є професійна підготовка майбутніх інженерів-механіків. Предметом дослідження є використання інструментів доповненої реальності у професійній підготовці бакалаврів прикладної механіки. У статті проаналізовано актуальність та доцільність використання інструментів доповненої реальності у професійній підготовці майбутніх інженерів-механіків. Встановлено, що інструменти доповненої реальності сприятимуть розвитку ІКТ-компетентності та графічної компетентності бакалаврів прикладної механіки. Запропоновано модель використання інструментів доповненої реальності в підготовці майбутніх інженерів-механіків. В якості основного інструменту обрано браузер Blippar ти інструмент для розробки сцен доповненої реальності Blippbuilder. Наведено приклад створення маркерів і сцен доповненої реальності за допомогою вибраних інструментів. Вказані переваги та недоліки використаних інструментів. |
|
Publisher |
CEUR Workshop Proceedings
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713664/1/paper_223.pdf
- Striuk, A.M., Rassovytska, M.V. and Shokalyuk, S.V. (2018) Using Blippar Augmented Reality Browser in the Practical Training of Mechanical Engineers ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2018 : Proceedings of the 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications (2104). pp. 412-419. ISSN 1613-0073 |
|