The effectiveness of the project “learning to live together” in the context of the development of prosocial behavior of pupils 5-9 grades
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713678/
http://archive.ws-conference.com/the-effectiveness-of-the-project-learning-to-live-together-in-the-context-of-the-development-of-prosocial-behavior-of-pupils-5-9-grades/#more-9750 |
|
Title |
The effectiveness of the project “learning to live together” in the context of the development of prosocial behavior of pupils 5-9 grades
Ефективність проекту «Вчимося жити разом» у контексті розвитку просоціальної поведінки учнів 5-9 класів |
|
Creator |
Khomych, Olena
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The article analyzes the concept of «prosocial behavior». Considered the main approaches of prosocial behavior: social exchange theory, theory of social norms. The main functions of the teacher in the upbringing of the child are analyzed. Described the key skills that were developed within the project. Presents the results of an online survey of secondary school pupils on the formation of prosocial behavior the project “Learning to live together”. It is concluded that the project positively influences the formation of prosocial behavior of pupils in the main school.
У статті проаналізовано поняття «просоціальної поведінки». Розглянуто основні підходи просоціальної поведінки: теорія соціального обміну, теорія соціальних норм. Проаналізовано основні функції педагогів у вихованні дитини. Описано ключові навички, які були розроблені в рамках проекту. Представлені результати онлайн-опитування проекту «Вчимося жити разом». Зроблено висновок, що проект позитивно впливає на формування просоціальної поведінки учнів основної школи. |
|
Publisher |
RS Global Sp. z O.O.
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713678/1/5.%20THE%20EFFECTIVENESS%20OF%20THE%20PROJECT%20%E2%80%9CLEARNING%20TO%20LIVE%20TOGETHER%E2%80%9D.pdf
- Khomych, Olena (2018) The effectiveness of the project “learning to live together” in the context of the development of prosocial behavior of pupils 5-9 grades Science Review, 1 (8). pp. 8-12. |
|