Запис Детальніше

Роль біолого-екологічного модуля підручника "Природознавство-11" у формуванні природничо-наукової компетентності старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713645/
http://ipvid.org.ua/products/2017/article.php
 
Title Роль біолого-екологічного модуля підручника "Природознавство-11" у формуванні природничо-наукової компетентності старшокласників
The Role of the Bio-Ecological Module of the Textbook "Natural Science-11" in the Formation of the Natural Sciences Competence of Senior Pupils
 
Creator Гринюк, Оксана Сергіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
57 Biological sciences in general
 
Description У статті проаналізовано значення біолого-екологічного модуля підручника «Природознавство-11» у формуванні природничо-наукової компетентності учнів; обґрунтовано актуальність інтегрованого курсу «Природознавство-11», що сприяє формуванню цілісності біологічних знань на основі загальних закономірностей природи, наукового світогляду учнів, їхньої екологічної культури і створення умов для духовного розвитку; розкрито значення інтеграції знань, що є важливою умовою і результатом комплексного підходу в навчанні і вихованні учнів, яка сприяє формуванню їх цілісності, що є необхідним для розуміння здобутої ними наукової інформації під час навчання.
The article analyzes the importance of biological and ecological module handbook "Natural Science-11" in the formation of natural scientific competence of students; the urgency of the integrated course "Natural Science-11", which promotes the integrity of biological knowledge from the general laws of nature, scientific outlook of pupils, their culture and environmental conditions for spiritual
development; Integration disclosed value of knowledge that is essential and the result of an integrated approach to training and education of students, which contributes to their integrity, which is essential for understanding the scientific information they gained during the training.
The integrity of natural knowledge, which is implemented in the biological and ecological modules integrated course "Natural Science-11" promotes a more thorough assimilation than in some subjects, by explaining the elements of knowledge based on general laws of nature, forming natural
concepts and laws of natural science competence.
Thus, the formation of the integrity of students' knowledge in the process of integration is important in school education, as integration processes occupy more and more important place they are directed at implementing new educational ideals – the formation of an integrat
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713645/2/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%D0%A1.%20%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D0%B1%D1%96%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%8F.pdf
- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>) (2017) The Role of the Bio-Ecological Module of the Textbook "Natural Science-11" in the Formation of the Natural Sciences Competence of Senior Pupils Problems of a Modern Textbook (18). pp. 35-39. ISSN 2411-7447