Роль біолого-екологічного модуля підручника "Природознавство-11" у формуванні природничо-наукової компетентності старшокласників
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713645/
http://ipvid.org.ua/products/2017/article.php |
|
Title |
Роль біолого-екологічного модуля підручника "Природознавство-11" у формуванні природничо-наукової компетентності старшокласників
The Role of the Bio-Ecological Module of the Textbook "Natural Science-11" in the Formation of the Natural Sciences Competence of Senior Pupils |
|
Creator |
Гринюк, Оксана Сергіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them 57 Biological sciences in general |
|
Description |
У статті проаналізовано значення біолого-екологічного модуля підручника «Природознавство-11» у формуванні природничо-наукової компетентності учнів; обґрунтовано актуальність інтегрованого курсу «Природознавство-11», що сприяє формуванню цілісності біологічних знань на основі загальних закономірностей природи, наукового світогляду учнів, їхньої екологічної культури і створення умов для духовного розвитку; розкрито значення інтеграції знань, що є важливою умовою і результатом комплексного підходу в навчанні і вихованні учнів, яка сприяє формуванню їх цілісності, що є необхідним для розуміння здобутої ними наукової інформації під час навчання.
The article analyzes the importance of biological and ecological module handbook "Natural Science-11" in the formation of natural scientific competence of students; the urgency of the integrated course "Natural Science-11", which promotes the integrity of biological knowledge from the general laws of nature, scientific outlook of pupils, their culture and environmental conditions for spiritual development; Integration disclosed value of knowledge that is essential and the result of an integrated approach to training and education of students, which contributes to their integrity, which is essential for understanding the scientific information they gained during the training. The integrity of natural knowledge, which is implemented in the biological and ecological modules integrated course "Natural Science-11" promotes a more thorough assimilation than in some subjects, by explaining the elements of knowledge based on general laws of nature, forming natural concepts and laws of natural science competence. Thus, the formation of the integrity of students' knowledge in the process of integration is important in school education, as integration processes occupy more and more important place they are directed at implementing new educational ideals – the formation of an integrat |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713645/2/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%D0%A1.%20%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D0%B1%D1%96%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%8F.pdf
- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>) (2017) The Role of the Bio-Ecological Module of the Textbook "Natural Science-11" in the Formation of the Natural Sciences Competence of Senior Pupils Problems of a Modern Textbook (18). pp. 35-39. ISSN 2411-7447 |
|