Запис Детальніше

Університетські рейтинги та проблема оцінки якості викладання та навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713689/
 
Title Університетські рейтинги та проблема оцінки якості викладання та навчання
University rankings and the problem of quality assurance of teaching and learning processes
Университетские рейтинги и проблема оценки качества обучения и преподавания
 
Creator Курбатов, Сергій
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядається процес пошуку нових механізмів оцінки якості університетського навчання та викладання на рівні найбільш авторитетних систем міжнародних університетських рейтингів. Не дивлячись на те, що оцінка результатів науково-дослідної діяльності продовжує домінувати у більшості систем рейтингування (наприклад, в ARWU, QS, THE World University Rankings), пошук форм оцінювання та релевантних індикаторів оцінки якості викладання та навчання розглядається експертами як один з найважливіших напрямків подальшого вдосконалення теорії та методології розробки університетських рейтингів. Свідченням цього є, зокрема, той факт, що в липні 2018 року одна з провідних систем рейтингування THE вперше оприлюднила Європейські рейтинги викладання (THE Europe Teaching Rankings) в основу яких було покладено принцип студентоцентрованого навчання як ключового елементу формування Європейського простору вищої освіти (EHEA).
The paper is devoted to the processes of searching for new mechanisms of evaluation of quality of teaching and learning processes in the most influential systems of international university rankings. Despite the fact that evaluation of research activities continue to be the dominant in the majority of the ranking systems (for example, in ARWU, QS, THE World University Rankings), the searching for the new forms of evaluation of teaching and learning processes and the relevant indicators observed as a kind of mainstream for further modernization of ranking theory and methodology. This argument is supported by the fact, that in late June, 2018 one of the most influential ranking system THE for the first time published THE Europe Teaching Rankings, which is based on the principle of student-centered learning as a key element of establishing of European area of higher education (EHEA).
В статье рассматривается процесс поиска новых механизмов оценки качества университетского преподавания и обучения в наиболее авторитетных системах международных университетских рейтингов. Несмотря на то, что оценивание результатов научно-исследовательской работы продолжает доминировать в большинстве систем рейтингования (например, в ARWU, QS, THE World University Rankings), поиск нових форм оценивания и соответствующих им индикаторов качества преподавания и обучения рассматривается экспертами как одно из важнейших направлений дальнейшего усовершенствования теории и методологии университетских рейтингов. В пользу этого свидетельствует тот факт, что в конце июня 2018 года одна из ведущих систем рейтингования ТНЕ впервые опубликовала Европейские рейтинги преподавания (THE Europe Teaching Rankings), в основу которых был положен принцип студентоцентрического обучения как ключевой элемент формирования Европейского пространства высшего образования (EHEA).
 
Publisher МОН України, НАПН України, Інститут вищої освіти НАПН України, Державне видавництво "Педагогічна преса"
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713689/1/teach_rank_kurbatov.pdf
- Курбатов, Сергій (orcid.org/0000-0002-8929-7562 <http://orcid.org/0000-0002-8929-7562>) (2018) University rankings and the problem of quality assurance of teaching and learning processes Вища освіта України, 4 (71). pp. 25-29. ISSN 2078-1016