Запис Детальніше

Теоретичні засади супроводу позитивного спілкування підлітків із сімей вимушених переселенців

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713702/
https://www.itup.com.ua/products/%D0%B2%D0%B8%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA-8-2018/?fbclid=IwAR1qEpoX9x3B2-m7lWBMOmfwOTCBPwPZKTXYYsNptDfc2mz33SdvE0aR0Ps
 
Title Теоретичні засади супроводу позитивного спілкування підлітків із сімей вимушених переселенців
Theoretical foundations of the accompaniment of positive communication of adolescents from families of internally displaced persons
 
Creator Сергєєва, Н.В.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description У статті виокремлено й схарактризовано теоретичні основи соціально-педагогічного супроводу дітей із сімей вимушених переселенців. Розкрито поняття «супровід», «позитивне спілкування».4 представлено основні характеристики підліткового віку. Проаналізовано особливості соціально-педагогічного супроводу позитивного спілкування підлітків із сімей вимушених переселенців. Охарактеризовано адаптивні механізми особистост підліткового віку.
The article is devoted to the theoretical foundations of social and pedagogical support for children from families of the internally displaced persons. Based on the analysis and synthesis of various scientific approaches, the notions of «accompaniment» and «positive communication» are revealed.
The article presents the main characteristics of adolescence. The features of the social and pedagogical support of positive communication of adolescents from families of displaced persons are analyzed. Adaptive mechanisms of adolescence are characterized. The conditions for successful adaptation of children from families of forced migrants to a new social environment are considered.
The main characteristics and socio-psychological characteristics of the crisis of adolescence are analyzed. Special attention is paid to the socio-psychological analysis of the needs of adolescents and characteristics of the positive and negative phases of adolescence.
 
Publisher РДГУ
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713702/1/04_18_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B0_%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%83%20%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%96%D0%B7%20%D1%81%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%B9%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B2.pdf
- Сергєєва, Н.В. (orcid.org/0000-0001-8153-2911 <http://orcid.org/0000-0001-8153-2911>) (2018) Theoretical foundations of the accompaniment of positive communication of adolescents from families of internally displaced persons Інноватика у вихованні, 8. pp. 212-220. ISSN 2411-4553