TYPES OF INTERACTIVE METHODS OF TEACHING ENGLISH FOR TECHNICAL STUDENTS
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TYPES OF INTERACTIVE METHODS OF TEACHING ENGLISH FOR TECHNICAL STUDENTS
ВИДИ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ |
|
Creator |
Kravchyna, Tetiana Volodymyrivna; Khmelnytskyi National University
|
|
Subject |
interactive methods; technicians; activity; learning; communication
інтерактивні методи; технарі; діяльність; навчання; спілкування |
|
Description |
Social, technical and economic changes that have taken place in the country in recent years make new demands on specialists in various fields of knowledge, and technicians are not exception. The English language study plays a major role in forming professional qualities of future technicians. The implementation of tasks requires the use of various methods in teaching English to students of technical departments, but the main methodological innovations today involve the use of interactive methods. Interactive teaching methods are the actual way of teacher’s work in classroom, group or any educational institution. Interactive teaching methods, in contrast to the traditional ones, are based on the active interaction of participants in the educational process, and special attention is paid upon students’ interaction with each other. This approach allows teachers: 1) to create a classroom atmosphere that helps to encourage students to ask questions and seek answers, take (as a basis) the following types of training that would facilitate the development of critical thinking and independent acquisition of knowledge, encourage reflection; 2) to apply existing methods, become a thoughtful professional, which means to learn how to observe carefully, identify problems and create new strategies to solve them; 3) to be a model for other students, transfer knowledge to them. In turn, students learn to think critically, solve difficult problems based on analysis of circumstances and relevant information, make thoughtful decisions, participate in discussions, communicate with other people. Participants of interactive learning set learning objectives, develop a learning activity, identify problems in the course of training, study the reflection of their training activities. The article describes the most popular interactive teaching methods (role play, presentation, conversations, brainstorming, projects, podcasting, video files, blogging, round table, discussion, situational analysis) at the English language classes with students of technical departments. The interactive learning is important for personal and professional development. Interaction helps involve students in performing activities with technical terms, and such activities can enhance vocabulary acquisition and promote the development of lexical skills. Students are able to take control of their learning process and also figure out their preferred resources with the help of interactive technology. In this way, they can choose the method to present projects and also develop important research skills for the upcoming days. Furthermore, students are able to develop their communication as well as collaborative expertise by working on shared projects or documents and this will help them significantly afterward when they mature into working individuals. The author comes to the conclusion that the use of interactive methods in teaching a foreign language to future technicians helps to organize an active interaction of all participants of the communication process which results in the exchange of professional information in a foreign language and the acquisition of professional qualities and practical skills of technical communication. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.140145
Соціальні, технічні та економічні зміни, що відбуваються в країні за останні роки, створюють нові вимоги до фахівців у різних галузях знань, і технарі не є винятком. Вивчення англійської мови відіграє важливу роль у формуванні професійних якостей майбутніх технарів. Виконання завдань вимагає використання різних методів навчання англійської мови студентами технічних факультетів, але основні методологічні інновації сьогодні передбачають використання інтерактивних методів. Інтерактивні методи навчання є реальним способом роботи викладача в класі, групі чи будь-якому навчальному закладі. Інтерактивні методи навчання, на відміну від традиційних, базуються на активній взаємодії учасників навчального процесу, і особлива увага приділяється взаємодії студентів один з одним. Такий підхід дозволяє вчителям 1) створити атмосферу в класі, яка допомагає студентам задавати питання та шукати відповіді, беручи за основу наступні види тренінгів, які сприятимуть розвитку критичного мислення та самостійного набуття знань, заохочуватимуть відображення; 2) застосовувати існуючі методи, стати вдумливим професіоналом, що означає навчитися уважно стежити, виявляти проблеми та створювати нові стратегії їх вирішення; 3) бути моделлю для інших студентів, передавати свої знання колегам, використовуючи нові методи навчання. Учасники інтерактивного навчання вчаться ставити перед собою навчальні цілі, розвивати навчальну діяльність, виявляти проблеми в процесі навчання, вивчати відображення своєї тренувальної діяльності. У статті описані найбільш популярні інтерактивні методи навчання (рольова гра, презентація, бесіди, мозковий штурм, проекти, подкастинг, відеофайли, ведення блогів, круглий стіл, обговорення, ситуаційний аналіз) на уроках англійської мови зі студентами технічних факультетів . Інтерактивне навчання важливе для особистого та професійного розвитку. Взаємодія допомагає залучати студентів до виконання видів робіт з технічними термінами, і такі прийоми можуть покращити засвоєння словника та сприяти розвитку лексичних навичок. Студенти можуть контролювати навчальний процес, а також визначати яким ресурсам віддавати перевагу за допомогою інтерактивних технологій. Таким чином, вони можуть вибрати метод для презентації проектів, а також розвинути найважливіші аналітичні навички найближчим часом. Крім того, студенти мають можливість розвивати свою комунікацію, а також обмінюватися досвідом, працюючи над спільними проектами або документами, і це значно допоможе їм після того, як вони стануть працюючими людьми. Автор приходить до висновку, що використання інтерактивних методів в навчанні іноземної мови для майбутніх технарів допомагає організувати активну взаємодію всіх учасників процесу спілкування, що призводить до обміну професійною інформацією іноземною мовою та набуття професійних якостей та практичних навичок технічного спілкування DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.140145 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-12-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/145
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 5 (2018); 140-145
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 5 (2018); 140-145 2414-0325 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/145/228
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|