ELECTRONIC EDUCATIONAL COURSE AS THE MEAN RESOURCE OF PROFESSIONAL PREPARATION OF FUTURE PHYSICAL CULTURE TEACHERS IN BLENDED LEARNING CONDITIONS
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ELECTRONIC EDUCATIONAL COURSE AS THE MEAN RESOURCE OF PROFESSIONAL PREPARATION OF FUTURE PHYSICAL CULTURE TEACHERS IN BLENDED LEARNING CONDITIONS
ЕЛЕКТРОННИЙ НАВЧАЛЬНИЙ КУРС ЯК ЗАСІБ РЕСУРСНОЇ ПІДТРИМКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Danysko, Oksana Volodymyrivna; National Pedagogical University
|
|
Subject |
blended learning; electronic education; course-resource; future physical culture teachers; professional preparation
змішане навчання; електронне навчання, курс-ресурс; віртуальна кімната Google Classroom; майбутні вчителі фізичної культури; професійна підготовка |
|
Description |
The article is devoted to the theoretical ground of electronic educational courses-resources development and introduction necessity in educational space of higher educational pedagogical institution as the mean of educational process support and of professional preparation efficiency increase of future physical culture teachers. On the basis of leading scientists’ scientific works analysis blended learning is examined as synergic combination of full-time and distance education elements by means of information and communication technologies. The basic conditions of its realization are the increase of self-education and responsibility for the educational activity result role, and the possibility of student’s own educational trajectory construction in the process of professional becoming. It is underlined that the leading mean of blended learning realization in the process of professional preparation of future physical culture teachers in higher educational institutions is the electronic course-resource that contains didactic organized electronic materials of educational-methodological complex of educational discipline and provides educational process support. It is described the algorithm of development and educational discipline course-resource structure: “Physical recreation of different population groups” for the students of the second educational level of speciality 014.11 Secondary education (Physical culture) in Google Classroom space on the platform of G Suite for of Education. The advantages of the developed course-resource in higher educational institutions are shown, that consist in providing of such requirements of educational process organization, as openness, availability, interactivity, instrumentality, and assist individualization and differentiation of educational process, transmission processes optimization, mastering, increase and use of knowledge, in future physical culture teachers’ professionally meaningful abilities and skills formation. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.6676
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню необхідності розроблення та впровадження в освітній простір педагогічного закладу вищої освіти електронних курсів як засобу ресурсної підтримки процесу професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в умовах змішаного навчання. На основі аналізу праць провідних учених змішане навчання розглядається як синергетичне поєднання елементів очного та дистанційного навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Базовими умовами його реалізації є підвищення ролі самоосвіти, відповідальності за результат навчальної діяльності та можливість конструювання студентом власної освітньої траєкторії в процесі професійного становлення. Наголошується, що провідним засобом реалізації змішаного навчання в процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти є електронний курс-ресурс, що містить дидактично упорядковані електронні матеріали навчально-методичного комплексу навчальної дисципліни і забезпечує підтримку освітнього процесу. Схарактеризовано алгоритм розроблення та структуру курсу-ресурсу з навчальної дисципліни «Фізична рекреація різних груп населення» для студентів другого освітнього рівня спеціальності 014.11 Середня освіта (фізична культура) в середовищі Google Classroom на платформі G Suite for Education. Продемонстровано переваги розробленого курсу-ресурсу у закладах вищої освіти, що полягають у забезпеченні таких вимог організації навчального процесу, як відкритість, доступність, інтерактивність, контекстність, інструментальність, що сприяють індивідуалізації та диференціації передачі, засвоєння, примноження і використання знань, формуванню в майбутніх учителів фізичної культури професійно значущих умінь і навичок. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.6676 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-12-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/151
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 5 (2018); 66-76
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 5 (2018); 66-76 2414-0325 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/151/219
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|