PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PRINCIPLES OF EDUCATION FOR LIFE IN MODERN SOCIETY
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PRINCIPLES OF EDUCATION FOR LIFE IN MODERN SOCIETY
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ |
|
Creator |
Kademija, Majja Jukhymivna; Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University
Kobysja, Alla Petrivna; Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University Kobysja, Volodymyr Mykhajlovych; Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University |
|
Subject |
virtual university; third generation university; e-learning; lifelong learning
віртуальний університет; університет третього покоління; електронне навчання; навчання впродовж життя |
|
Description |
The article describes the psychological and social features of self-realization of elderly people, defines the principles of social work with older people - independence, participation in society, in the development and implementation of policies that directly affect their welfare, care, implementation of internal capacity, dignity - lying based on methods, technologies and appropriate forms of social work with the elderly, a historical analysis of the emergence and development of third-generation universities abroad and in Ukraine No, generalization of the models of implementation of third generation universities abroad and in Ukraine, the current state of third-generation universities implementation at the state and non-state levels is described, the essence of the concept "virtual university" is described, the virtual representation of the educational institution and the typical version of the virtual university structure being implemented are described in detail. the presence of the following interrelated components: the corporate Intranet portal for organizing the access of university staff to a broad di the range of information and communication resources; student's Intranet portal for organizing student access to information; a digital library that provides access for both students and employees of the university to information resources of computer networks; public web site as a key means of marketing and communication with the wider community; an e-learning system capable of providing training and teaching of disciplines in a flexible on-line environment, with active participants in teaching and listening, and which contains constantly updated teaching materials that are in line with the current state of science and technology development. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.116122
У статті описано психологічні і соціальні особливості самореалізації людей літнього віку, визначено принципи соціальної роботи з людьми літнього віку – незалежність, участь у житті суспільства, у розробці й здійсненні політики, яка безпосередньо стосується їхнього добробуту, догляд, реалізація внутрішнього потенціалу, гідність – що лежать в основі методів, технологій та відповідних форм соціальної роботи з людьми похилого віку, проведено історичний аналіз виникнення і розвитку університетів третього покоління за кордоном та в Україні, узагальнено моделі реалізації університетів третього покоління за кордоном та в Україні, охарактеризовано сучасний стан реалізації університетів третього покоління на державному та недержавному рівнях, розкрито суть поняття «віртуальний університет», детально описано віртуальне представництво навчального закладу та типовий варіант складу віртуального університету, що реалізується наявністю наступних взаємопов'язаних компонентів: корпоративного Intranet порталу для організації доступу співробітників університету до широкого діапазону інформаційних та комунікаційних ресурсів; студентського Intranet порталу для організації доступу студентів до інформації; цифрової бібліотеки, яка забезпечує доступ як студентів, так і співробітників університету до інформаційних ресурсів комп'ютерних мереж; публічного web-сайту як ключового засобу маркетингу та комунікації з широким співтовариством; системи електронного навчання, здатної забезпечити навчання та викладання дисциплін у гнучкому on-line середовищі, активними учасниками якого є викладачі і слухачі, і який містить постійно оновлювані навчальні матеріали, що відповідають сучасному стану розвитку науки і технологій. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.116122 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-12-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/152
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 5 (2018); 116-122
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 5 (2018); 116-122 2414-0325 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/152/239
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|