Запис Детальніше

METHODS OF DETERMINATION OF THE LEVEL OF FORMATION OF CRITICAL THINKING IN KIDS OF ELEMENTARY SCHOOL

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title METHODS OF DETERMINATION OF THE LEVEL OF FORMATION OF CRITICAL THINKING IN KIDS OF ELEMENTARY SCHOOL
МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОЇ ШКОЛИ
 
Creator Bilous, Vladyslav; Borys Grinchenko Kyiv University
 
Subject critical thinking, elementary school, kids, primary school, level of formation of critical thinking
критичне мислення; початкова школа; діти; молодша школа; рівень формування критичного мислення
 
Description The modern school is designed to develop the habit of each student to actively participate in solving important issues of the life of the team, the ability to form, express and defend their opinion, respect the opinion of other people. It is impossible to prepare young people for the conditions of modern life by way of thoughtless and direct assimilation of established truths. To educate communication and collaboration skills, to teach are kids to study, the teacher has to radically change the content of his activities.  Now the main task is not to "convey", "explain", "show" to scholars, but to organize a joint search for the solution of the problem that faced them.  New learning conditions require the ability to listen to everyone on each question, stand up for the position of each student to understand the logic of his reasoning and find a way out of a constantly changing educational situation, analyze responses, suggestions of children, and quietly guide them to solving problems. Therefore, the improvement of the educational process requires from the teacher not passive assimilation of knowledge by kids, but active formation of their thinking, in particular critical. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.2328
Сучасна школа повинна розвивати мислення кожної дитини, активно брати участь у вирішенні важливих питань, вміння формувати, виражати та захищати свою думку, поважати думку інших людей. Неможливо підготувати дітей  до умов сучасного життя шляхом бездумної та безпосередньої асиміляції встановлених істин. Щоб навчити навичкам комунікації та співпраці, навчити дітей навчатися, вчитель повинен радикально змінити зміст своєї діяльності. Тепер основним завданням є не "передати", "пояснити", "показати" учням, а організовувати спільні пошуки вирішення проблеми, з якою стикаються з ними. Нові умови навчання вимагають здатності слухати кожного на кожному питанні, вставати на позицію кожної дитини, щоб зрозуміти логіку міркування та знайти вихід з постійно мінливої освітньої ситуації, аналізувати відповіді, пропозиції дітей і направляти їх на вирішення проблем. Тому вдосконалення навчального процесу вимагає від вчителя не пасивної асиміляції знань дітьми, а активним формуванням їхнього мислення, зокрема критичного DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.2328
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2018-12-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/166
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 5 (2018); 23-28
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 5 (2018); 23-28
2414-0325
 
Language eng
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/166/215
 
Rights Copyright (c) 2018 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0