Запис Детальніше

USING THE GO-LAB ECOSYSTEM TO ORGANIZE INQUIRY-BASED LEARNING

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title USING THE GO-LAB ECOSYSTEM TO ORGANIZE INQUIRY-BASED LEARNING
ВИКОРИСТАННЯ ЕКОСИСТЕМИ GO-LAB ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬОГО НАВЧАННЯ
 
Creator Vember, Viktoriia P.; Borys Grinchenko Kyiv University
 
Subject Inquiry Based Learning; Inquiry Learning Spase; STEM-education; virtual laboratory; model of Inquiry Learning Cycle; Go-Lab; Graasp; Phet.Colorado
дослідницьке навчання; дослідницький навчальний простір; STEM-освіта; віртуальна лабораторія; модель дослідницького навчального циклу; Go-Lab, Graasp; Phet.Colorado
 
Description The article deals with the problem of the deterioration of the training of specialists in the field of science and engineering, low motivation of graduates of schools to the choice of engineering professions. One of the tools for improving the quality of natural and mathematical and technological education is STEM education and the introduction of Inquiry Based Learning technology. The peculiarities of Inquiry Based Learning technique and features of Go-Lab ecosystems for Inquiry Based Learning are analyze. The models of Inquiry Learning cycle proposed by different authors and their features are considered. The model of Go-Lab Inquiry Learning Cycle is described, in which five main phases  and several sub-phases are identified. The structure of the Go-Lab ecosystem is presented, one of which is the Go-Lab portal, which contains a list of available virtual laboratories, applications that can be used to create research space, a set of Inquiry Learning Spaces available for use, etc. The criteria for searching laboratories and Inquiry Learning Spaces at the Go-Lab portal are presented, in particular by the subject, by basic scientific ideas, by type of laboratories, by the age of students for whom the resources are assigned, by the language of the supported interface. Another component of the Go-Lab ecosystem is the Graasp environment for the creation and use of Inquiry Learning Spaces (ILS). The possibilities of using virtual laboratories from the Phet.Colorado portal have been analyzed. The implementation of the proposed approaches is demonstrated on the basis of the development of trainings and workshops for students and scientific and pedagogical staff of disciplines that are tangent to STEM.DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.4150
У статті окреслено проблему погіршення якості підготовки фахівців в галузі точних та інженерних наук, низької мотивації випускників шкіл до вибору інженерних професій. Одним з інструментів покращення якості природничо-математичної та технологічної освіти є STEM-освіта та впровадження технології дослідницького навчання. Проаналізовано особливості технології дослідницького навчання (Inquiry Based Learning) та можливості екосистеми Go-Lab для організації дослідницького навчання. Описано модель дослідницького циклу. Представлено структуру екосистеми Go-Lab, однією з складових якої є портал Go-Lab, що містить перелік доступних віртуальних лабораторій, додатків, які можуть бути використані при створенні дослідницьких навчальних просторів, набір доступних до використання дослідницьких просторів тощо. Ще однією складовою є середовище Graasp для створення та використання дослідницьких навчальних просторів (Inquiry Learning Spases – ILS). Проаналізовано можливості використання віртуальних лабораторій з порталу Phet.Colorado. Реалізацію запропонованих підходів продемонстровано на прикладі розробки тренінгів та семінарів для студентів та викладачів дисциплін, дотичних до STEM.DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.4150
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor
Програма ЄС Еразмус + КА2 «Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (MoPED) № 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP
 
Date 2018-12-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/163
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 5 (2018); 41-50
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 5 (2018); 41-50
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/163/216
 
Rights Copyright (c) 2018 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0