Формування готовності майбутнього вчителя до організації дозвіллєвої діяльності молоді
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713762/
http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/nc-63 |
|
Title |
Формування готовності майбутнього вчителя до організації дозвіллєвої діяльності молоді
Formation of future teachers’ readiness for the organization of youth leisure activity |
|
Creator |
Власенко, Ольга Миколаївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study 379.8 Leisure |
|
Description |
Автор досліджує проблему готовності майбутнього вчителя до організації дозвіллєвої діяльності школярів освітнього закладу, визначає сутність ключових понять “дозвілля”, “дозвіллєва діяльність”, “готовність до організації дозвілля”, досліджує умови підготовки студентів до організації дозвіллєвої діяльності. Автор зауважує, що одним із чинників досягнення соціалізації та повноцінної самореалізації молоді, розвитку творчої особистості школяра може стати доцільно організована дозвіллєва діяльність та створення дозвіллєвого середовища освітнього закладу, які дозволять ефективно вирішувати широкий комплекс виховних завдань. Виділено низку педагогічних умов, які забезпечать ефективне формування готовності майбутнього вчителя до організації дозвіллєвої діяльності школярів: урахування інтересів, потреб та здібностей майбутніх учителів, активність, використання технологій організації дозвіллєвої діяльності.
The author investigates the problem of the future teachers’ readiness to organize leisure activities of students in an educational institution, defines the essence of key concepts of leisure, leisure activities, and readiness to organize leisure activities, examines the conditions for preparing students for organizing leisure activities. The author notes that one of the factors contributing to the achievement of socialization and full self-realization of young people, the development of the student’s creative personality may be appropriately arranged leisure activities and the creation of a leisure environment for an educational institution that will effectively address a wide range of educational tasks. There are a number of pedagogical conditions that will ensure the effective formation of the readiness of the future teacher to organize leisure activities of students – taking into account the interests, needs and abilities of future teachers, activity, the usage of technology of organization of leisure activities. |
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713762/1/VOM-18-Drag_01.pdf
- Власенко, Ольга Миколаївна (orcid.org/0000-0001-7258-2108 <http://orcid.org/0000-0001-7258-2108>) (2018) Formation of future teachers’ readiness for the organization of youth leisure activity Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (63). pp. 31-34. ISSN 2413-1865 |
|