Запис Детальніше

Формування читацької культури учнів ліцею на уроках української мови

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712069/
 
Title Формування читацької культури учнів ліцею на уроках української мови
Формирование читательской культуры учащихся на уроках украинского языка
Formation of reading culture of students in the lessons of the Ukrainian language
 
Creator Горошкіна, Олена Миколаївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті окреслено особливості формування читацької культури учнів ліцею на уроках української мови. Наведено відомості про результати анкетування учнів 10 класів, які уможливлюють висновок, що читання не є пріоритетним для значної кількості учнів, а виконує переважно релаксаційну функцію.
Акцентовано, що важливим засобом формування читацької культури є включення дидактичного матеріалу, зокрема текстів про роль читання для сучасної людини, уривків із творів сучасних письменників, що сприяє підвищенню мотивації учнів до читання. Потужний резерв має розвиток в учнів умінь смислового читання – читання, спрямованого на розуміння смислового змісту тексту, мета якого полягає не просто в ознайомленні зі змістом тексту, а в необхідності осмислити й оцінити інформацію, тобто зануритися в смисл тексту, щоб осягнути текст. засобом формування читацької культури вважаємо введення як дидактичного матеріалу текстів про роль читання для сучасної людини, уривків із творів сучасних письменників, що сприяє підвищенню мотивації учнів до читання.
Однією з умов формування читацької культури учнів є систематичність упровадження стратегії смислового читання й роботи з текстом на уроках української мови.
В статье определены особенности формирования читательской культуры учащихся лицея на уроках украинского языка. Приведены сведения о результатах анкетирование учащихся 10 классов, которые свидетельствуют, что чтение не является приоритетным для значительного количества учащихся, а выполняет преимущественно релаксационную функцию.
Акцентировано, что важным средством формирования читательской культуры является введение в качестве дидактического материала текстов о роли чтения для современного человека, отрывков из произведений современных писателей, способствует повышению мотивации учащихся к чтению.
Мощный резерв имеет развитие у учащихся умений смыслового чтения - чтения, направленного на понимание смыслового содержания текста, цель которого заключается не просто в ознакомлении с содержанием текста, а в необходимости осмыслить и оценить информацию, то есть погрузиться в смысл текста, чтобы понять текст. Важным средством формирования читательской культуры определено включение в качестве дидактического материала текстов о роли чтения для современного человека, а также отрывков из произведений современных писателей, что способствует повышению мотивации учащихся к чтению.
Одним из условий формирования читательской культуры учащихся является систематичность внедрения стратегии смыслового чтения и работы с текстом на уроках украинского языка.
The article outlines the peculiarities of the formation of the reader's culture of the lyceum students in the lessons of the Ukrainian language. The data on the questioning of 10 grade students is given, which makes it possible to conclude that reading is not a priority for a significant number of students, but mainly serves as a relaxation function.
It is emphasized that an important means of forming a reader's culture is the introduction of texts as a didactic material about the role of reading for a modern person, excerpts from works of contemporary writers, which contributes to increasing the students' motivation for reading. A powerful reserve develops students' skills in semantic reading - reading, aimed at understanding the semantic content of the text, whose purpose is not only in understanding the content of the text, but in the need to comprehend and evaluate the information, that is, to immerse themselves in the sense of the text to comprehend the text. as a means of forming a reader's culture, we consider the introduction of texts as a didactic material about the role of reading for a modern person, excerpts from works of contemporary writers, which contributes to increasing the motivation of students to read.
One of the conditions for the formation of the student's reading culture is the systematic implementation of the semantic reading strategy and text-work in the Ukrainian language lessons.
 
Publisher Видавництво ЖДУ ім. І.Франка
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712069/2/%D0%96%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%80%20%282%29.pdf
- Горошкіна, Олена Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0378-888X <http://orcid.org/0000-0002-0378-888X>) (2018) Formation of reading culture of students in the lessons of the Ukrainian language Книга в академічному дискурсі: філологічний, методичний та мистецтвознавчий аспекти: збірник наукових праць (за матеріалами всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції). pp. 51-59.