Дидактична гра як елемент формування економічної компетентностіі в учнів профільної школи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713743/
http://molodyvcheny.in.ua/ua/archive/55/ |
|
Title |
Дидактична гра як елемент формування економічної компетентностіі в учнів профільної школи
The edidactic game is element formaton of economic competence in students of profille school Дидактическая игра как элемент формирования экономической компетентности в учащихся профильной школы |
|
Creator |
Покась, Лілія Антонівна
Платонова, Лілія Олександрівна |
|
Subject |
33 Economics. Economic science
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
In the article аnalyzed literary sources and detected the differences between «game» and «didactic game». Cleared up the modern state the use of the of the didactic game on the lesson of geography. Investigated the impact of the games on success. Proven effectiveness the use of the didactic game on lesson of geography in profile school. The authers marks that the realization of the introduced pedagogical technology contribute to formation of economsc competence in students and perfection of educational space of profile school.
У статті проаналізовано літературні джерела і виявлено відмінності між поняттями «гра» і «дидактична гра». З’ясовано сучасний стан шкільної практики використання дидактичних ігор на уроці географії. Досліджено вплив ігрової форми навчання на підвищення успішності учнів. Автори відзначають, що реалізація представленої педагогічної технології сприятиме формуванню економічної компетентності в учнів і вдосконаленню освітнього простору профільної школи В статье дан анализ литературным источникам и выявлены отличия между понятиями «игра» и «дидактическая игра». Определено современное состояние школьной практики использования дидактической игры на уроке географии. Исследовано влияние игровой формы обучения на повышение успеваемости учащихся. Авторы отмечают, что реализация представленной педагогической технологии способствует формированию экономической компетентности учащихся и совершенствованию образовательного пространства профильной школы. |
|
Publisher |
Видавництво «Молодий вчений»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713743/1/%D0%94%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D0%B0.pdf
- Покась, Лілія Антонівна (orcid.org/0000-0002-6791-4507 <http://orcid.org/0000-0002-6791-4507>) and Платонова, Лілія Олександрівна (2018) The edidactic game is element formaton of economic competence in students of profille school Молодий вчений, 3 (55). pp. 124-127. ISSN 2304-5809 |
|