Запис Детальніше

Реализация принципа политехнизма путем использования смартфонов в процессе обучения физике

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713806/
 
Title Реализация принципа политехнизма путем использования смартфонов в процессе обучения физике
Реалізація принципу політехнізму шляхом використання смартфонів у процесі навчання фізиці
Implementation of the principle of polytechnics through the use of smartphones in the process of teaching physics
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description In the article, the approaches to the polytechnic education and training of secondary schools. Particularly significant value in teaching physics in school should use the principle of polytechnism to solve such important problems as the entry school students adequate ideas about the future professional activity in terms of their educational environment chosen profession and their own possibilities of active development, forming competences included in the socially-based own experience. The attraction of a smartphone as a learning tool stimulates cognitive interest of a teenager, promotes the development of critical thinking.
У статті розглянуто підходи до політехнічної освіти та підготовки у середніх загальноосвітніх школах. Особливо велике значення у викладанні фізики в школі має використання принципу політехнізму для вирішення таких важливих завдань, як формування у учнів адекватних уявлень про майбутню професійну діяльність з точки зору обраного ними педагогічного середовища та власних можливостей активного розвитку, формування компетентностей у власному соціальному досвіді. Залучення смартфона як засобу навчання стимулює пізнавальний інтерес підлітка, сприяє розвитку критичного мислення.
В статье рассматриваются подходы к политехническому образованию и воспитанию в общеобразовательных школах. Особо важное значение в преподавании физики в школе имеет принцип политехнизма для решения таких важных задач, как формирование у учащихся, адекватных представлений о будущей профессиональной деятельности с точки зрения их образовательной среды, выбранной профессии и их собственных возможностей активного развития, включая формирование компетенций в социальном опыте. Привлечение смартфона в качестве инструмента обучения стимулирует познавательный интерес подростка, способствует развитию критического мышления.
 
Publisher Institutul de stiinte educatiei
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713806/1/%D0%A0%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0%20%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B5%D0%BC%20%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20%D1%81%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%20%D0%A1%D0%98%D0%9F%D0%98%D0%99%20%D0%92%D0%92%20%D0%9C%D0%9E%D0%9B%D0%94%D0%9E%D0%92%D0%90.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>) (2017) Implementation of the principle of polytechnics through the use of smartphones in the process of teaching physics Evaluarea in sistemul educational: deziderate actuale. Materialele conferintei stiintifice internationale. pp. 241-244. ISSN 978-9975-48-118-2