Запис Детальніше

Проблема інтеграції змісту навчання у ретроспективі та на сучасному етапі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713818/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884
 
Title Проблема інтеграції змісту навчання у ретроспективі та на сучасному етапі
The problem of integrating learning content in retrospect and at the present stage
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автором зроблено аналіз основних підходів до конструювання змісту навчання на основі його інтеграції у ретроспективі та на сучасному етапі. Розглянуто різні підходи до поняття інтеграція, Здійснено аналіз існуючих форм, видів міжпредметної інтеграції, розглянуто шляхи її реалізації у навчальному процесі.
The author analyzes the basic approaches to designing the content of training on the basis of its integration in the retrospective and at the present stage. Different approaches to the concept of integration are considered, the analysis of existing forms, types of intersubject integration is carried out, ways of its realization in the educational process are considered.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713818/1/BOV_2015_Anot.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2015) The problem of integrating learning content in retrospect and at the present stage In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 143-144. ISBN 978-966-644-398-5