Проблема інтеграції змісту навчання у ретроспективі та на сучасному етапі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713818/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884 |
|
Title |
Проблема інтеграції змісту навчання у ретроспективі та на сучасному етапі
The problem of integrating learning content in retrospect and at the present stage |
|
Creator |
Барановська, Олена Володимирівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автором зроблено аналіз основних підходів до конструювання змісту навчання на основі його інтеграції у ретроспективі та на сучасному етапі. Розглянуто різні підходи до поняття інтеграція, Здійснено аналіз існуючих форм, видів міжпредметної інтеграції, розглянуто шляхи її реалізації у навчальному процесі.
The author analyzes the basic approaches to designing the content of training on the basis of its integration in the retrospective and at the present stage. Different approaches to the concept of integration are considered, the analysis of existing forms, types of intersubject integration is carried out, ways of its realization in the educational process are considered. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713818/1/BOV_2015_Anot.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2015) The problem of integrating learning content in retrospect and at the present stage In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 143-144. ISBN 978-966-644-398-5 |
|