Запис Детальніше

Формування змісту профільного навчання: теоретико-методологічний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713853/
 
Title Формування змісту профільного навчання: теоретико-методологічний аспект
Formation of content of profile education: theoretical and methodological aspect
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
Кизенко, Василь Іванович
Косянчук, Сергій Володимирович
Барановська, Олена Володимирівна
Трубачева, Світлана Едуардівна
Кравчук, Ольга Павлівна
Чорноус, О.В.
Доброскок, Ірина Іванівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Монографію присвячено актуальним питанням формування змісту профільного навчання. Основну увагу зосереджено на теоретико-методологічному аспекті. Зміст монографії, побудований з урахуванням сучасних здобутків з теорії навчання, послідовно висвітлює результати наукових пошуків співробітників відділу дидактики. У роботі розкрито концептуальні засади формування змісту профільного навчання, дидактичні основи варіативного компонента змісту освіти в старшій школі, аксіомогічні засади формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових, основні підходи до конструювання змісту навчання в старшій школі на основі його інтеграції, метапредметні основи формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових.
The monograph is devoted to the actual issues of the formation of the content of profile education. The main attention is focused on theoretical and methodological aspects. The content of the monograph, built on the basis of modern achievements in the theory of learning, consistently highlights the results of scientific research by the staff of the department of didactics. The monograph reveals the conceptual foundations of the formation of the content of profile education, the didactic basis of the variable component of the content of education in the upper secondary school, the axiological foundations of the formation of the content of profile education in the unity of its invariant and variable components, the main approaches to constructing the content of teaching in the upper secondary school on the basis of its integration, meta-object foundations formation of the content of profile education in the unity of its invariant and variable components.
 
Publisher КОНВІ ПРІНТ
 
Date 2018
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713853/1/Monograf_2018%20didactics.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>), Кизенко, Василь Іванович, Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>), Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>), Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>), Кравчук, Ольга Павлівна (orcid.org/0000-0002-0634-8492 <http://orcid.org/0000-0002-0634-8492>), Чорноус, О.В. (orcid.org/0000-0003-4644-6051 <http://orcid.org/0000-0003-4644-6051>) and Доброскок, Ірина Іванівна (2018) Formation of content of profile education: theoretical and methodological aspect Project Report. КОНВІ ПРІНТ, м. Київ, Україна.