Роль інтеграції в реформуванні змісту загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713856/
|
|
Title |
Роль інтеграції в реформуванні змісту загальної середньої освіти
The Role of Integration in the Reform of the Content of General Secondary Education |
|
Creator |
Ільченко, Віра Романівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті показана роль інтеграції змісту освіти на основі загальних закономірностей науки як наскрізних принципів досягнення цілісності змісту освіти початкової, основної, старшої школи; фундаменталізації його як умови безпеки нації; розкривається зв’язок процесу інтеграції з формуванням життєствердного національного образу світу молодих поколінь, життєствердної моделі світу вітчизняного суспільства у зв’язку з його сталим розвитком. Аналізується досвід реалізації моделі освіти сталого розвитку «Довкілля», можливості використання його в процесі інтеграції змісту всіх ланок загальної середньої освіти у зв’язку з її реформуванням.
The article shows the role of integration of the content of education on the basis of the general laws of science as the cut-off principles of achieving the integrity of the content of education of primary, basic, senior school. Fundamentalisation of it as a condition of the nation’s security; The connection of the integration process with the formation of life-affirming national image of the world of young generations, life-affirmation model of the world of domestic society in connection with its steady development is revealed. The experience of implementation of the model of sustainable development education «Environment», the possibility of using it in the process of integration of the content of all parts of general secondary education in connection with its reformation is analyzed. |
|
Publisher |
Видавничий дім "Сам"
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713856/1/%D0%86%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%A0.%20%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B2%20%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D1%83%20%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8-pages-207-211.pdf
- Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877 <http://orcid.org/0000-0003-2721-3877>) (2017) The Role of Integration in the Reform of the Content of General Secondary Education Scientific Support for the Development of Education in Ukraine: the Actual Problems of Theory and Practice (up to the 25th Anniversary of the National Academy of Sciences of Ukraine). pp. 206-210. |
|