Запис Детальніше

Теоретичні та методологічні основи формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713846/
 
Title Теоретичні та методологічні основи формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових
Theoretical and methodological foundations of the formation of the content of profile education in the unity of its invariant and variable components
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах автор описує теоретичні та методологічні основи формування змісту профільного навчання. Основними детермінантами цього процесу є потреби суспільства та особистості, орієнтація освіти на перспективи розвитку науки, техніки, виробництва, сфери послуг тощо.
In the thesis, the author describes the theoretical and methodological foundations of the formation of the content of profile education. The main determinants of this process are the needs of society and personality, the orientation of education on the prospects for the development of science, technology, production, services, etc.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713846/1/VHO%20anot%202016.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2016) Theoretical and methodological foundations of the formation of the content of profile education in the unity of its invariant and variable components In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 92-94. ISBN 978-966-644-398-5