Запис Детальніше

Технології інтерактивного навчання у процесі підготовки майбутніх учителів: дидактичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713848/
https://library.udpu.edu.ua/zbirnyky-naukovykh-prats-udpu/2707-problemi-pidgotovki-suchasnogo-vchitelya-vipusk-14
 
Title Технології інтерактивного навчання у процесі підготовки майбутніх учителів: дидактичний аспект
Interactive learning technologies in the process of preparing future teachers: didactic aspect
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті йдеться про сутність, роль, значення технологій інтерактивного навчання і умови їх реалізації у процесі підготовки майбутніх учителів. Авторка обґрунтовує, що в основі технологій інтерактивного навчання лежить активізація пізнавальної діяльності студентів, спільної діяльності студентів і педагогів задля розв’язування освітніх проблем. Проаналізовано основні методи технологій інтерактивного навчання, подано їх характеристику і можливі шляхи реалізації. Якісне засвоєння знань та формування компетентностей вимагає, щоб завдання навчальної діяльності відповідали пізнавальним потребам та інтересам майбутніх учителів.
The article speaks of the nature, role, value of interactive learning technologies. In the article the conditions for realization of interactive learning technologies in the process training of teachers. The author proves that in the basis technology interactive learning is located of activation of the cognitive of activity of students, students and teachers. The activity of students aimed at solving joint problems. The article analyzes the popular methods of interactive learning technologies. These technologies can be used in the preparation of future teachers. The author characterizes such technologies interactive training: seminar-talk; seminar-discussion; case-study; brainstorming; seminar-consultation; press conference; thematic discussion. The process of learning involves growing opportunity for students to realize that they know and what they think. According to the author, a joint activity of students in the process of cognition and learning can develop personality and individuality. In groups carried of the exchange of knowledge. In its groups students are ready to the process of exchange views, exchange of knowledge, ideas and ways of working. It helps to learn new skills, build this knowledge into the system. The use of interactive learning technologies in the training of teachers involves achieving specific goals. One of these goals is to create a comfortable learning environment. In such conditions the students aware of their learning outcomes, are confident in their intellectual, spiritual, meaningful abilities.
 
Publisher ПП Жовтий
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713848/1/VHO_2016%20Uman_v14.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2016) Interactive learning technologies in the process of preparing future teachers: didactic aspect Проблеми підготовки сучасного вчителя, 14. pp. 18-25.