Інтернет-середовище як чинник формування ціннісних орієнтацій учнів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713868/
http://mr.dspu.edu.ua/publication.html |
|
Title |
Інтернет-середовище як чинник формування ціннісних орієнтацій учнів
Internet environment as a factor in the formation of value orientations of students |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розглядаються дидактичні аспекти освітнього середовища і його складники. Зосереджено увагу на Інтернет-середовищі як чиннику формування ціннісних орієнтацій учнів. Подано результати опитувань учнів про мету використання Інтернету, джерела інформації тощо. Автор окреслює ризики, дає деякі рекомендації щодо подолання негативного впливу ресурсів світової павутини, вказує на потенційні можливості Інтернет-середовища у становленні учня як соціально адаптованої особистості.
The article deals with didactic aspects of the educational environment and its components. The author pays attention to the Internet-environment as the factor of formation of valuable orientations of pupils. The article presents the results of surveys of pupils about the purposes of Internet usage, sources of information and so on. The author is talking about the risks, gives some recommendations for overcoming the negative impact resources of the World Wide Web, and indicates the potential of the Internet environment in the formation of socially adapted personality. |
|
Publisher |
ШВИДКОДРУК
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713868/1/VHO_2015_11_130_MiR.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2015) Internet environment as a factor in the formation of value orientations of students Молодь і ринок, 11 (130). pp. 11-16. ISSN 2308-4634 |
|