Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707188/
|
|
Title |
Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів
The peculiarities of the forming value-sense orientations in the high school students (luring the formation of the studying humanitarian subjects |
|
Creator |
Косянчук, Сергій Володимирович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Розкривається поняття «ціннісно-смислові орієнтації» і важливість їх формування у старшокласників. Обґрунтовується доцільність використання інтерактивних технологій для розвитку ціннісної сфери старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Аналізуються потенційні можливості гуманітарних предметів для формування ціннісно- смислових орієнтацій в учнів старшої школи.
Article deals about pedagogical technologies as means of organizing the educating activities. «Value- sense orientations» were opened and important of their forming in the high school students. Advisability of using interactive technologies has been obtained for forming value sphere of the high school students in the studying of the humanitarian cycle. Progressive abilities of the humanitarian subjects have been analyzed for forming value- sense orientations in the high school students. |
|
Publisher |
Севастопольський національний технічний університет
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707188/1/KSV%202013%20Sev.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2013) The peculiarities of the forming value-sense orientations in the high school students (luring the formation of the studying humanitarian subjects Вісник СевНТУ (144). pp. 62-66. ISSN 2307-6488 |
|