Запис Детальніше

Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707188/
 
Title Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів
The peculiarities of the forming value-sense orientations in the high school students (luring the formation of the studying humanitarian subjects
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Розкривається поняття «ціннісно-смислові орієнтації» і важливість їх формування у старшокласників. Обґрунтовується доцільність використання інтерактивних технологій для розвитку ціннісної сфери старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Аналізуються потенційні можливості гуманітарних предметів для формування ціннісно- смислових орієнтацій в учнів старшої школи.
Article deals about pedagogical technologies as means of organizing the educating activities. «Value- sense orientations» were opened and important of their forming in the high school students. Advisability of using interactive technologies has been obtained for forming value sphere of the high school students in the studying of the humanitarian cycle. Progressive abilities of the humanitarian subjects have been analyzed for forming value- sense orientations in the high school students.
 
Publisher Севастопольський національний технічний університет
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707188/1/KSV%202013%20Sev.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2013) The peculiarities of the forming value-sense orientations in the high school students (luring the formation of the studying humanitarian subjects Вісник СевНТУ (144). pp. 62-66. ISSN 2307-6488