Запис Детальніше

Чи справді риторика так потрібна старшокласникам?

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707698/
 
Title Чи справді риторика так потрібна старшокласникам?
Do rhetoric really need high school students as a subject of study?
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті автор робить спробу відповісти на дидактичне запитання «Чи справді риторика так потрібна старшокласникам?». На основі емпіричних даних доводиться, що риторика має бути у старшій школі варіативним компонентом змісту навчання.
Формування в учнів старшої школи умінь діалогічного спілкування є важливою педагогічною проблемою.
In the article, the author attempts to answer the didactic question «Do rhetoric really need high school students as a subject of study?». Based on empirical evidence the author talk rhetoric has to be in the upper secondary school as a variational component of learning content. Formation of dialogue skills among high school students is an important pedagogical problem.
 
Publisher ТОВ «Видавнича група «Основа»
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707698/1/KSV_VuM_2010.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2010) Do rhetoric really need high school students as a subject of study? Вивчаємо українську мову і літературу, 34 (254). pp. 7-14.