Запис Детальніше

Особливості проектування змісту профільного навчання технологій у старшій школі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713786/
http://ipvid.org.ua/products/2015/article2.php
 
Title Особливості проектування змісту профільного навчання технологій у старшій школі
Projecting peculiarities of the content of profile of technologies in the higher forms
 
Creator Тарара, Анатолій Михайлович
Самохін, М.
 
Subject 37 Education
 
Description У статті визначено теоретико-методологічні і дидактико-методичні основи проектування структури змісту профільної технологічної освіти старшокласників, сутність концептуальних положень процесу проектування змісту профільного навчання старшокласників за спеціалізаціями технологічного профілю. Зазначається, що структурування й конструювання змісту має здійснюватися за проектно-технологічним підходом.
The article determines theoretical and technological and didactic and methodical projecting principles of the structure in the content of profile technological education of senior pupils, the essence of conceptual principles of the projecting process of the content profile training for senior pupils for profile specializations.
Emphasized that in the structuring and designing of the content should be carried out according to design and technological approach.
It is noted that in the process of designing educational content of the profile training of technologies in high school there are such scientific operations as forecasting, modeling, projection, construction and development of pedagogical product – the content of programs, textbooks, manuals for technological specialization profile.
It is given a definition for the term “pedagogical projection”.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713786/1/2015.pdf
- Тарара, Анатолій Михайлович and Самохін, М. (2015) Projecting peculiarities of the content of profile of technologies in the higher forms Проблеми сучасного підручника, 2 (15). pp. 277-283. ISSN 2411-13