Особливості проектування змісту профільного навчання технологій у старшій школі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713786/
http://ipvid.org.ua/products/2015/article2.php |
|
Title |
Особливості проектування змісту профільного навчання технологій у старшій школі
Projecting peculiarities of the content of profile of technologies in the higher forms |
|
Creator |
Тарара, Анатолій Михайлович
Самохін, М. |
|
Subject |
37 Education
|
|
Description |
У статті визначено теоретико-методологічні і дидактико-методичні основи проектування структури змісту профільної технологічної освіти старшокласників, сутність концептуальних положень процесу проектування змісту профільного навчання старшокласників за спеціалізаціями технологічного профілю. Зазначається, що структурування й конструювання змісту має здійснюватися за проектно-технологічним підходом.
The article determines theoretical and technological and didactic and methodical projecting principles of the structure in the content of profile technological education of senior pupils, the essence of conceptual principles of the projecting process of the content profile training for senior pupils for profile specializations. Emphasized that in the structuring and designing of the content should be carried out according to design and technological approach. It is noted that in the process of designing educational content of the profile training of technologies in high school there are such scientific operations as forecasting, modeling, projection, construction and development of pedagogical product – the content of programs, textbooks, manuals for technological specialization profile. It is given a definition for the term “pedagogical projection”. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713786/1/2015.pdf
- Тарара, Анатолій Михайлович and Самохін, М. (2015) Projecting peculiarities of the content of profile of technologies in the higher forms Проблеми сучасного підручника, 2 (15). pp. 277-283. ISSN 2411-13 |
|